Timber Halupczok woli meble od okien

Red.: MR |Data publikacji: 2020-01-16

Timber Halupczok przeszedł w minionym roku restrukturyzację. Firma zdecydowała się rozwijać i wprowadzić produkcję mebli. Jednak ograniczyła ofertę okien i drzwi.

Timber Halupczok produkuje okna i drzwi drewniane. Firma specjalizuje się w produkcji stolarki na specjalne zamówienie. Klienci na takie wyroby są w Polsce, jak i za granicą. Jednak sprzedaż drewnianych okien i drzwi spada, szczególnie na naszym rodzimym rynku. Co więcej, rentowność sprzedaży jest niska. Z tego powodu firma zdecydowała się na przeprowadzenie restrukturyzacji.

W zeszłym roku Timber Halupczok rozpoczął produkcję mebli, a ta działalność w tym roku będzie rozwijana. Firma oferuje meble kuchenne oraz do salonu, a także elementy do zabudowy wnętrz. Produkcja okien i drzwi będzie kontynuowana, ale w znacznie ograniczonym zakresie w stosunku do lat ubiegłych.

Warto przypomnieć, że firma dużą część stolarki budowlanej eksportowała. Na swojej stronie internetowej podaje, że było to ok. 80 proc. produkcji. Jak widać, tendencję do tego, że okna drewniane cieszą się słabnącą popularnością widać nie tylko w Polsce, ale i w innych europejskich krajach. Pisaliśmy obszernie na ten temat w tekście “Zmierzch okien drewnianych?”.

Zobacz również

Montażyści mają pełne ręce roboty

Montażyści mają pełne ręce roboty

W najbliższym czasie będziemy raportować sytuację u dystrybutorów stolarki w różnych częściach kraju. Zaczynamy od Dolnego Śląska, gdzie nastroje są optymistyczne. Sprzedaż rośnie, a ekipy montażowe pracują nawet do 22, by zdążyć z realizacją wszystkich zamówień.

Selena przewiduje spadki sprzedaży w I półroczu

Selena przewiduje spadki sprzedaży w I półroczu

Selena podsumowała I kwartał tego roku. Grupa kapitałowa odnotowała przychody netto w wysokości 282,7 mln zł w porównaniu do 271 mln w roku 2019.

Wakacje bez wirusa: morze, góry, Mazury?

Wakacje bez wirusa: morze, góry, Mazury?

W czerwcowym badaniu Pollster deklarację wyjazdu urlopowego złożyło zaledwie 34 proc. Polaków, 44 proc. nie miało jeszcze planów w tym zakresie, a 22 proc. nie wiedziało jeszcze co zrobi. A dokąd jeżdżą nasi branżowi koledzy? Co polecają?

1