Troska o ludzi i środowisko

Autor: |Data publikacji:

Małgorzata Wojtasik, dyrektor handlowa i członkini zarządu Aluprof SA, podzieliła się z organizatorami konkursu POiD Building Awards 2021, swoją wizją przyszłości branży stolarki budowlanej. Wybijającym się motywem jest przekonanie pani Małgorzaty o nieuchronności wpisania się tej branży w światowy trend zielonego budownictwa.

 

Małgorzata Wojtasik, dyrektor handlowa Aluprof fot.Aluprof

Branża budowlana w skali globalnej odpowiada za 39% rocznej emisji dwutlenku węgla do atmosfery. To właśnie nasz sektor ma największy wpływ na efektywną dekarbonizację. – zauważa dyr. Wojtasik – Nic więc dziwnego, że najważniejszym ogólnoświatowym trendem są obecnie programy i akcje nakierowane na osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 r. Aluprof zmierza właśnie w tym kierunku, stawiając sobie za cel wraz z całą Grupą Kapitałową Grupą Kęty m.in. obniżenie śladu węglowego o 15%. Wizja ogłoszona w trakcie szczytu klimatycznego w Paryżu i powstałe na jej podstawie porozumienie to obecnie temat najistotniejszy – szczególnie w Europie, która jest niekwestionowanym liderem na tym polu. Działania w zakresie ochrony środowiska, bezpieczeństwa pracowników, odpowiedzialność w łańcuchu dostaw oraz zaangażowanie w rozwój społeczności lokalnej to także kluczowa część naszej strategii, która stanowi swoiste odzwierciedlenie w ambicjach zawartych w Europejskim Zielonym Ładzie. Firmy i organizacje, które jeszcze nie są na takim etapie jak ALUPROF, wkrótce z pewnością do nas dołączą.

Co powinny wziąć pod uwagę firmy planując swoją strategię na najbliższe lata?

Przede wszystkim otoczenie. Nie można kreować wizji firmy, mając na uwadze tylko własny interes ekonomiczny. Na podstawie naszych doświadczeń, w aktualnych założeniach strategiczno–koncepcyjnych wzięliśmy pod uwagę m.in. to, co chcemy reprezentować jako przedsiębiorstwo i jakimi wartościami będziemy kierować się na wszystkich płaszczyznach naszej działalności. Tak, by powstające z naszym udziałem miasta funkcjonowały na podstawie transparentnych zasad etyki prowadzenia biznesu i relacji międzyludzkich. Z myślą o odpowiedziach na poprzednie pytania dodam tylko, że naszym zdaniem bardzo ważne jest, by nowe strategie uwzględniały to, co istotne: troskę o ludzi i środowisko.

Z ogromnym zainteresowaniem przeczytaliśmy wywiad z panią dyrektor, gdyż jej firma jest jedną z tych, które wyznaczają kierunki rozwoju rynku. A zgadzamy się w pełni, że zagadnienia ekologii, troski o klimat, energooszczędności, poprawnych relacji, będą tymi, które coraz częściej decydować będą o decyzjach zakupowych. O tym m.in. rozmawiać będziemy na najbliższym Ogólnopolskim Forum Stolarki (20-21 kwietnia), któremu patronuje firma Aluprof, a na które już dzisiaj serdecznie zapraszamy.