Niemiecka firma SALAMANDER, która w 2023 roku obchodziła jubileusz 50-lecia istnienia gałęzi biznesowej opartej o ekstruzję, po raz kolejny brała aktywny udział w norymberskich targach Fensterbau Frontale. Mnogość estetycznie wyeksponowanych produktów oraz dobrze zaplanowana strefa spotkań sprawiły, że w ciągu tych 4 dni stoisko odwiedziła duża liczba sprzedawców, architektów i inwestorów.
Ekologia – recykling i wykorzystanie łusek orkiszu
Na odwiedzających stoisko czekało kilka światowych premier przygotowanych przez SALAMANDER. Wśród nich znalazły się nowości w modułowym systemie greenEvolution, charakteryzujące się wysoką estetyką profili, które przykuwają wzrok bogatą gamą kolorów i przypominającymi drewno wzorami folii dekoracyjnych oraz uniwersalnym designem, pasującym zarówno do klasycznej, jak i nowoczesnej architektury. Na uwagę zasługują także aspekty techniczne – zastosowanie takiego profilu w oknach pozwala znacznie obniżyć straty ciepła, a co za tym idzie – koszty ogrzewania. Profile mogą być wykonane m.in. z materiału z serii Greta®Fenster_dinkel, która miała światową premierę na Fensterbau Frontale. Przy produkcji tych profili wykorzystuje się łuskę orkiszową oraz materiał z recyklingu, co jest spójne z ekologicznym podejściem firmy SALAMANDER. To produkt, który stanowi ewolucję gamy Greta®Fenster, uzupełniając wariant Greta®Fenster_loop strukturą przypominający beton, o monolityczną czerń Greta®Fenster_dinkel. Nowością w asortymencie profili okiennych jest także seria Iris, oparta na materiałach z serii Greta®Fenster wykonanych w 100% z materiału nadającego się do recyklingu i oferowana z wybranymi kolorowymi foliami dekoracyjnymi.
Podczas targów zaprezentowano skrzydło okienne greenEvolution_straight, które pozwala na produkcję okien o wysokości nawet do 2,80 m, co było dotychczas w tej branży nieosiągalne. Minimalistyczny design profili uzyskujemy dzięki rezygnacji ze wzmocnień stalowych i zastąpieniu ich aluminiowymi klipsami, co sprawia, że profile są znacznie lżejsze. Dzięki wielu możliwościom konfiguracji te nowoczesne profile odpowiadają na potrzeby i wymagania klientów.
Wybór kolorów naszych profili jest ogromny. Producenci mogą przebierać wśród wysokiej jakości folii dekoracyjnych, a także dekorów zrobionych z miedzi, aluminium czy skóry. Pochodzą one z serii realMaterial, która jest niczym odpowiednik modowego haute couture na rynku stolarki okiennej – wyjaśnia Birgit Kern-Harasymiw, Corporate Communications Manager.
Wszystkie innowacje produktowe i systemy, takie jak greenEvolution i bluEvolution, umożliwiają producentom tworzenie okien dopasowanych do każdego stylu architektonicznego, co podkreślali przedstawiciele firmy na ntargach.
SALAMANDER dla inwestorów
„Okno, to nie tylko okno” – taka misja przyświeca właścicielom, braciom Tillowi i Götzowi Schmiedeknecht, którzy po 2014 roku opracowali nową strategię marketingową firmy. Okno to istotna część budynku, a jego wygląd może nie tylko nadać mu charakteru, ale także znacząco go zmienić – powiedziała rzeczniczka prasowa firmy.
W czasie tegorocznej edycji Fensterbau Frontale firma zaprezentowała nowy element identyfikacji wizualnej – dotychczasowe logo Salamander Window and Door Systems zastąpiono myWindow. Ta zmiana podkreśla ewolucję firmy i odzwierciedla jej nową strategię biznesową.
Logo myWindow oraz aktualna wizja firmy wiążą się z rozszerzeniem komunikacji – przekaz ma trafiać także bezpośrednio do inwestorów, klientów B2C i podkreślać możliwość stworzenia indywidualnych produktów dopasowanych do wizji i preferencji konsumenta.
Czy to oznacza, że chcemy konkurować z producentami? Absolutnie nie! Chcemy wyposażyć ich w dodatkowe narzędzia sprzedaży, by mogli oferować jeszcze więcej możliwości i rozwiązań swoim klientom – tłumaczyła Birgit Kern-Harasymiw.