OKNOPLAST, międzynarodowy producent stolarki okiennej z Krakowa, odnotował rekordowe wyniki sprzedaży za 2022 rok.
Grupa posiadająca 5 niezależnych zakładów produkcyjnych w Polsce i Hiszpanii, w skład której wchodzą marki OKNOPLAST, Aluhaus, WnD i Hermet 10, osiągnęła w ubiegłym roku aż 1,72 mld zł przychodu, czyli o ponad 32% więcej niż rok wcześniej. Dobre wyniki finansowe pozwalają utrzymać kurs inwestowania w zrównoważoną produkcję i innowacje produktowe, a także realizować działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Właśnie rozstrzygnięto konkurs OKNOPLAST for ART, zorganizowany we współpracy z Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK, którego mecenasem jest firma.
Tak duży wzrost przychodów Grupy to wynik konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju, zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych, na których obroty stanowią około 85% całości przychodów firmy. Grupa OKNOPLAST produkuje obecnie ok. 1,3 mln okien rocznie. Dobre wyniki sprzedaży pozwalają na inwestycje, zarówno w infrastrukturę, jak i w rozwój. Jako jedna z nielicznych firm w branży, OKNOPLAST systematycznie przeznacza 5% obrotu na prace działu Research and Development, który stale bada rynek i rozwija portfolio produktów, będących odpowiedzią na zapotrzebowanie klientów.
Zielone innowacje
Firma inwestuje między innymi w rozwiązania, które czynią proces produkcji bardziej zrównoważonym. W ostatnim czasie wdrożyła sporo zmian mających na celu podniesienie efektywności energetycznej zakładów produkcyjnych. Obejmowały one zarówno redukcję zużycia energii, jak i inwestycje w jej alternatywne, odnawialne źródła. Dzięki nim OKNOPLAST zmniejszył o 50% zużycie gazu w halach produkcyjnych w porównaniu do poprzedniego sezonu grzewczego i znacznie zredukował konsumpcję prądu. Natomiast w kwietniu br. na dachach hal produkcyjnych zainstalowano pierwsze panele fotowoltaiczne. OKNOPLAST wdrożył wymagania standardu zarządzania środowiskowego i otrzymał certyfikat ISO 14001. To potwierdzenie, że podejmowane przez firmę kroki mają na celu zmniejszenie wpływu organizacji na środowisko.
Hit sprzedaży – okno PAVA
Inwestycje obejmują także nowości produktowe. W ubiegłym roku firma wprowadziła na rynek nowe okno PAVA o wyjątkowo wysokich parametrach termoizolacyjnych, które łączy w sobie design i funkcjonalność. Produkt będący odpowiedzią na rosnącą potrzebę utrzymania ciepła w pomieszczeniach, w ciągu jedynie kilku miesięcy od wprowadzenia go na rynek przypadł do gustu klientom. W I kwartale 2023 r. zarówno ilość, jak i wartość jego sprzedaży wzrosła niemalże 3-krotnie w porównaniu do IV kwartału 2022 r.
Jedyne na polskim rynku – ubezpieczenie okien
OKNOPLAST, rozwijając portfolio produktowe, nie zapomina o uważnej obserwacji postaw konsumenckich. W oparciu o nie i przekonanie, że potrzeba bezpieczeństwa znacząco wpływa na decyzje zakupowe, zrodziła się koncepcja Ubezpieczenia OKNOPLASTU. Zakup okien jest inwestycją długoterminową i kosztowną, dlatego zapewnienie klientowi poczucia komfortu jest wyjątkowo istotne. Ubezpieczenie nowych okien chroni klienta w przypadku stłuczenia szyby lub innego rodzaju uszkodzenia okna w wyniku zdarzeń losowych oraz szkody spowodowanej włamaniem lub aktem wandalizmu. Usługę, która jest pierwszym tego typu rozwiązaniem na polskim rynku, zrealizowano we współpracy z InterRisk TU SA Vienna Insurance Group.
Wspieramy artystów, bo łączy nas design
Kreatywność i design od zawsze są wpisane w DNA marki. W ciągu ponad 29 lat istnienia OKNOPLAST zrealizował wiele projektów wspierających rozwój sztuki i artystów. Dwa lata temu firma stworzyła długoterminową strategię sponsorowania kultury i sztuki. W konsekwencji tego jesienią 2022 roku nawiązała współpracę i została mecenasem wiodącej placówki kulturalnej w Krakowie – Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK. Realizowany w partnerstwie z muzeum konkurs OKNOPLAST for ART to naturalna kontynuacja działań firmy, wspierających środowisko artystyczne.
„Choć na pierwszy rzut oka wydaje się to nieoczywiste, to OKNOPLAST z artystami wiele łączy – stawiamy na design, przecieramy szlaki i tworzymy unikalne produkty, którymi zachwycamy oraz zaskakujemy. Zarówno ogłoszenie konkursu, jak i jego finał cieszyły się wielkim zainteresowaniem wśród artystów z całej Europy. Całe wydarzenie potwierdziło potrzebę kontynuowania współpracy naszej firmy ze środowiskiem artystycznym”, podsumowała konkurs Magdalena Cedro-Czubaj, dyrektorka marketingu OKNOPLAST.
W pierwszej edycji konkursu nadesłano 211 prac z całej Europy, które oceniło Jury w składzie: wieloletnia dyrektorka warszawskiej Zachęty, Anda Rottenberg, marszand i kolekcjoner Andrzej Starak, rektor krakowskiej ASP, Andrzej Bednarczyk i przedstawicielka firmy Oknoplast Edyta Kurpiel-Placek. Poziom zgłoszonych prac był bardzo wysoki i wyrównany, dlatego, poza trzema nagrodami głównymi Jury przyznało 7 wyróżnień. Zwycięzcy wykonali swoje projekty na oknach dostarczonych przez OKNOPLAST. Premiera nagrodzonych projektów odbyła się 29 czerwca na wernisażu w MOCAKu. Wystawę będzie można odwiedzić do 17 września.
Grupa OKNOPLAST to międzynarodowa firma, należąca do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. Prowadzi działalność na 19 rynkach: Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Szwecji, Norwegii, Finlandii, Włoch, Węgier i USA. W jej skład wchodzą cztery marki: OKNOPLAST, WnD, Aluhaus i HERMET 10, zapewniając jeszcze większe zróżnicowanie oferty produktowej i jej precyzyjne dopasowanie do potrzeb klientów.
Grupa OKNOPLAST działa w segmencie Premium. W portfolio grupy znajdują się okna i drzwi zewnętrzne PVC, rolety, bramy garażowe oraz szeroka gama dodatków i akcesoriów. Spółka uruchomiła również produkcję własnych pakietów szybowych. Jako jedna z nielicznych, Grupa OKNOPLAST oferuje autorskie rozwiązania, dostępne wyłącznie pod własną marką. Produkty grupy charakteryzują się zaawansowanymi rozwiązaniami w dziedzinie energooszczędności oraz najwyższą precyzją i niepowtarzalną estetyką wykonania.
Produkowane przez Grupę OKNOPLAST okna i drzwi spełniają najwyższe standardy jakości i ekologii. Grupa OKNOPLAST jest posiadaczem licznych prestiżowych wyróżnień i nagród m.in.: Złoty Champion Budowlana Marka Roku, Najlepszy eksporter w konkursie Orły Eksportu Województwa Małopolskiego, National Champion w konkursie European Awards, „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion”. Prezes Zarządu Grupy OKNOPLAST Mikołaj Placek otrzymał Medal 100-lecia odzyskania niepodległości przyznany za zasługi dla rozwoju gospodarki przez Premiera RP. Siedziba Grupy OKNOPLAST zlokalizowana jest w Ochmanowie pod Krakowem. Aktualnie w firmie pracuje ponad 3 200 osób.