W tegorocznej edycji Targów Budma SKYLUX z przemyślaną strategią podszedł do przedstawienia swojej oferty. Belgijska firma postanowiła zaprezentować się na dwóch stoiskach, w różnych punktach Targów Budma, dostosowując pokazywane produkty do segmentu danej hali.
W hali nr 6 Skylux ulokował stoisko, w którym zaprezentował nowoczesne świetliki oraz innowacyjne okna dachowe. Towarzystwo odbywających się w sąsiedztwie stoiska Mistrzostw Polski Młodych Dekarzy dodatkowo przyciągało zwiedzających szczególnie zainteresowanych rozwiązaniami do dachów. Na stoisku zaprezentowano dwa produkty: okno dachowe SKY20 oraz świetlik iWINDOW.
INNOWACYJNE OKNO DACHOWE
Na szczególną uwagę zasługuje innowacyjne okno SKY20. Produkt wykonany jest z modrzewia syberyjskiego, który jest drewnem o wysokiej odporności na wilgoć a co za tym idzie, okno z niego wyprodukowane, może być wykorzystywane w pomieszczeniach o wysokiej wilgotności: łazienkach czy kuchniach na poddaszu. Kolejnym elementem wyróżniającym okno SKY20 jest zastosowanie autorskiej nowoczesnej technologii w zakresie zapobiegania kondensacji pary wodnej.
Dodatkowo okno cechuje wysoka energooszczędność – dzięki wyposażeniu w niestandardowy pakiet trzyszybowy, w którego produkcji zastosowano nowoczesną technologię Skylux daje 10-letnią gwarancję zachowania tych samych parametrów cieplnych. Jeśli chodzi o parametry dotyczące bezpieczeństwa, okno posiada w standardzie parametr RC1 lub, na życzenie klienta, RC2. Wyposażone jest w dwie klamki dodatkowo chroniące bezpieczeństwo dzieci utrudniając im otwarcie okna – to element szczególnie przydatny domach typu kamienice, gdzie próg okna usytuowany jest stosunkowo nisko. W standardzie okno zawsze wyposażone jest w moskitierę, która nawet w przypadku jego otwarcia nie traci swojej funkcjonalności, zapewniając 100% ochrony przed insektami. Okno jest łatwe w użytkowaniu, w każdej pozycji może być zatrzymane, a obrotowa konstrukcja (dzięki zastosowaniu autorskiego okucia firmy Skylux) umożliwia jego czyszczenie. Niech potwierdzeniem unikalności prezentowanego okna będzie fakt posiadania około 30 patentów na poszczególne elementy konstrukcyjne! W Belgii, czyli macierzystym kraju firmy, okno sprzedawane jest od ponad 25 lat, inaugurację sprzedaży w Polsce rozpoczyna jego prezentacja na Budmie. „Rozwijam markę SKYLUX w Polsce od półtora roku. Zaczęliśmy od zadaszeń tarasowych z sukcesem sprzedając w 2019 roku około 180 dachów. Zaawansowane zaplecze logistyczne, bieżąca dostępność produktów powodują, że oferowane przez nas zadaszenia przestają być produktami kategorii premium, stając się produktami dostępnymi dla indywidualnych inwestorów” – mówi manager Skylux Polska Grzegorz Jaworski.
ŚWIETLIK DO PŁASKICH DACHÓW
Na stoisku zobaczyć można było także okno iWINDOW dedykowane dachom płaskim z możliwością montażu pochylenia do 30’. Okno dostępne jest w dwóch pakietach szybowych: w wersji dwu i trzyszybowej. Płaski świetlik ma wyjątkowe właściwości izolacyjne dzięki kompaktowej i izolacyjnej ramie PCV oraz trójwarstwowemu, szkłu bezpiecznemu o wyjątkowych właściwościach izolacyjnych. Wewnętrznie ulokowane w oknie oświetlenie ledowe, które imituje efekt słońca w pochmurny dzień. „Po sąsiedzku odbywają się Mistrzostwa Polski Młodych Dekarzy na których montowane są nasze wyłazy dachowe, cała część dachów płaskich na zawodach jest w 100% przeznaczona dla Skylux” – mówi Grzegorz Jaworski.
ZADASZENIE GENERUJĄCE PRĄD
Na drugim stoisku w hali 5, stworzonym wraz z partnerem firmą Alusan, zaproponowano rozwiązania dedykowane werandom oraz oranżeriom. Jako nowość Skylux prezentuje zadaszenie z wypełnieniem z paneli fotowoltaicznych – takie zadaszenie o wymiarze 6×4 m jest w stanie wygenerować prąd dla domu 150m2. Dodatkowo taka forma zadaszenia może pełnić funkcję bazy ładującej dla samochodów elektrycznych. Na stoisku w towarzystwie nowoczesnego zadaszenia Skylux Climacrown zobaczyć było można także system szklanych paneli przesuwnych ochraniających przed wiatrem i deszczem oraz dodatkowe wyposażenie oświetleniowe dla tarasów i werand.
PERSPEKTYWY
Jakie plany ma Skylux na 2020 rok? „Chcemy się skupić na oknach dachowych i na systemie świetlików. Rozpoczęta w zeszłym roku współpraca z Polskim Stowarzyszeniem Dekarzy jest pierwszym krokiem w naszej dalszej aktywności w kierunku rozwoju dekarstwa w Polsce. Chcemy w tym roku postawić także na promocję zadaszeń generujących prąd i rozwijać dynamikę pozyskiwania energii słonecznej” – mówi Jaworski. Skylux rusza w tym roku także w roadshow czyli akademię objazdową edukującą jak doświetlać przestrzeń, stanowiącą tym samym kolejny krok w dotarciu bezpośrednim do indywidualnego inwestora.