Współpraca producenta stolarki z partnerami handlowymi to największe wyzwanie tego roku, a także kluczowy czynnik rozwoju rynku stolarki i wprowadzania zmian korzystnych dla klientów ostatecznych – mówi Kamil Dąbrowski, dyrektor operacyjny JEZIERSKI Markowe Okna.
Zarówno producent, jak i sprzedawca stolarki mają tego samego klienta ostatecznego. Dlatego obu stronom zależy na jak najbardziej fachowej i rzetelnej obsłudze osób zainteresowanych zakupem stolarki. Najsilniej obserwowanym trendem jest ciągły wzrost wiedzy i świadomości klientów odnośnie do stolarki otworowej. Klienci coraz rzadziej chcą kupować stolarkę w „hurtowniach okien”, w których proponowane są wyroby większości producentów, liczy się tylko cena, a osoba obsługująca klienta nie zna odpowiedzi na podstawowe pytania technicznie.
– Co bardzo cieszy nas, jako producenta, coraz częściej współpracujemy z partnerami, którzy mają świadomość zmian zachodzących na rynku – dbają o swoje salony a także wystawki, regularnie szkolą handlowców oraz grupy montażowe, współpracują ściśle z producentami. Stają się profesjonalistami, tworzą salony sprzedające produkty markowe, od sprawdzonych wytwórców. Umieją profesjonalnie obsłużyć klientów, doradzić, odpowiedzieć na pytania techniczne, sprzedać stolarkę, poprawnie ją zamontować, a potem zadbać o obsługę posprzedażową, serwis czy zgłoszenia reklamacyjne – dodaje Kamil Dąbrowski.
Dziś klienci budujący dom szukają rozwiązań, które będą służyły im latami, zwracają uwagę na jakość cegieł czy dachówek, nie chcą najtańszych okien. Według ogólnopolskich instytutów badawczych, klienci gotowi na zakup stolarki pytają głównie o energooszczędność, następnie o bezpieczeństwo, a potem o funkcjonalność. Zamontowane okna w nowo budowanym domu to pierwszy element wystroju wnętrza, który nadaje pomieszczeniom określony charakter. Warto zadbać o to, aby okna miały nie tylko odpowiednie parametry cieplne, ale także dawały klientowi poczucie bezpieczeństwa i pomagały zindywidualizować pomieszczenia. Mocnym trendem są obecnie rozwiązania do domów tzw. inteligentnych. Możemy zaproponować nie tylko zdalne sterowanie roletami, bramą, czy systemami alarmowymi, ale także przewietrzanie pomieszczeń przy zaryglowanych oknach. Wykorzystując aplikację możemy np. zdalnie otworzyć okno, rozszczelnić je, domknąć, zaryglować lub otworzyć drzwi wejściowe niezapowiedzianym gościom. Na wyróżnienie zasługuje najnowsze okucie Winkahus activComfort, które umożliwia odstawienie ramy od skrzydła na całym obwodzie o 6 mm. Pozwala to zachować właściwości przeciwwłamaniowe okna, ponieważ podczas wietrzenia szczelinowego jest ono w pełni zaryglowane. Rozwiązania te firma JEZIERSKI prezentowała na tegorocznych targach Dom i Ogród w Kielcach.
Współpraca pomiędzy producentem a partnerem handlowym to stały rozwój, wymiana doświadczeń i pomysłów. To pracownicy salonu sprzedaży są uszami producentów – wiedzą czego szukają klienci, jakie mają potrzeby, jakich zmian czy nowości oczekują. Tylko dzięki stałej komunikacji z salonami sprzedaży, wytwórca jest w stanie dopasować swoją ofertę produktową do potrzeb rynku. Jest też głównym źródłem wiedzy technicznej dla pracowników salonów – ważne, aby szkolenia produktowe i wsparcie techniczne było stale dla nich dostępne. Tym bardziej, że proces zakupu nie kończy się na sprzedaży okien. Ich poprawny montaż, zachowanie się ekipy montażowej u klienta, jej wygląd oraz umiejętności przesadzają o opinii zarówno o salonie, jak i o producencie okien. Stąd niezwykle ważne są szkolenia montażowe, uwzględniające nowe rozwiązania na rynku, chociażby dlatego, że ciepły montaż dla wielu klientów jest już standardem. Firma JEZIERSKI regularnie prowadzi szkolenia dla montażystów. Na początku września zaprasza na kolejne, dwudniowe spotkanie warsztatowe dla grup montażowych swoich partnerów handlowych.
JEZIERSKI Markowe Okna stara się ciągle rozwijać swoją ofertę produktową i dostosować ja do aktualnych wymagań rynkowych. – Najważniejszy dla producenta okien jest sprawnie zorganizowany, wydajny system produkcyjny oraz zespół lojalnych i oddanych firmie pracowników. Ciągle obserwujemy jak zmienia się rynek, upodobania klientów, śledzimy nowości wprowadzane przez dostawców komponentów. Opracowujemy i wdrażamy udogodnienia oraz innowacje, także wewnątrz firmy – dodaje Kamil Dąbrowski. Najważniejszą inwestycją ubiegłego roku był zakup fabryki ślusarki aluminiowej Promost z Nowej Dęby. Dołączenie aluminium do oferty firmy rozszerzyło dostęp do zamówień inwestycyjnych, wymagających niestandardowych rozwiązań. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów firma miesiąc temu wprowadziła do oferty nową okleinę Metalic Grey. Jest to kolejna okleina w bardzo modnym obecnie kolorze szarym; wyglądem idealnie imituje aluminium. Jest wysoce odporna na ścieranie czy zarysowania, co jest jej ogromną zaletą. Zastosowanie jej w stolarce z PCW pozwala łączyć w jednym obiekcie dwa materiały, zachowując spójność kolorystyczną. Kolejne nowości, nad którymi obecnie pracuje firma, zarówno wewnętrznie w dziale technicznym, jak i we współpracy z dostawcami komponentów, będą zaprezentowane na początku przyszłego roku.
JEZIERSKI Markowe Okna
Lekomin 2, 26-050 Zagnańsk
41 317 46 00