Mikołaj Placek, prezes zarządu Grupa Oknoplast, poproszony został przez redakcję Ładnego Domu o podsumowanie minionego sezonu i określenie perspektyw na obecny sezon. Zdaniem szefa Oknoplastu rok 2018 był kolejnym, dobrym rokiem dla stolarki. Powołując się na opracowania CAB wskazał na fakt, że już jesteśmy największym producentem okien w Europie, a miniony sezon przyniósł nam kolejny 5-procentowy wzrost ilościowy. Kolejnym obszarem, na którym zaznaczy się ekspansja polskich okien będą, zdaniem prezesa Placka, rynki pozaeuropejskie. Ale zwraca on również uwagę na intensywny rozwój technologii inteligentnych.
„Biorąc pod uwagę ogromny potencjał internetu rzeczy, sądzę, że w roku 2019 to on będzie odgrywał kluczową rolę, a na rynek trafią kolejne innowacje z dziedziny smart home. Warto w tym miejscu wspomnieć, że inteligentne technologie mogą być również energooszczędne. To kolejny ich atut, obok podnoszenia komfortu funkcjonowania domowników, który sprawia, że jako Grupa Oknoplast chcemy podążać w stronę technologicznych nowości.”
Jeśli takie słowa wypowiada szef jednego z największych polskich producentów, to znaczy, że inteligentne technologie na stałe już weszły do stolarki. Potwierdzają to również, choćby pośrednio, inni menedżerowie, którzy wypowiedzieli się na łamach lutowego wydania Ładnego Domu. Polecamy tą lekturę, a szersze wypowiedzi menedżerów branży stolarki na temat minionego sezonu i perspektyw na nowy sezon opublikujemy już w marcowym wydaniu Forum Branżowe.