Niezły kabaret z promocją okien

Red.: PG |Data publikacji: 2020-09-09

W świecie stolarki rzadko w działaniach marketingowych firm można zauważyć inicjatywy, które wychodzą poza ramy standardowej komunikacji. Być może dlatego tak rzadko można zauważyć lokowanie produktów w programach telewizyjnych, czy w innych formatach wideo. Tu ciekawym wyjątkiem jest firma Medrus, która weszła we współpracę z kabaretem internetowym Czwarta Fala. Czy odwaga się opłaciła? Okazuje się, że tak!

Medrus to lokalny producent stolarki z Warszawy, który postanowił w nieszablonowy sposób zareklamować swoją firmę, wchodząc we współpracę z Kabaretem Czwarta Fala z Kielc. Kabaret ten powstał w 2009 r. i dzierży tytuł najpopularniejszego na polskim YouTube. Posiada blisko 700 tys. subskrybentów, a jego filmy zostały wyświetlone już blisko ćwierć miliarda razy.

W dwóch filmach stworzonych w ramach popularnej serii na kanale kabaretu tytułowy bohater Janusz znajduje zatrudnienie w firmie Medrus i próbuje swoich sił jako montażysta okien. Firmę oraz jej usługi udało się ulokować w tych filmach bardzo subtelnie, co należy uznać w tym przypadku za duży atut.

Norbert Pieściuk, współwłaściciel firmy Medrus:

To był mój pomysł i od początku zaznaczałem zespołowi z kabaretu, że nie chcę lokować naszej firmy w sposób dla mnie ordynarny, w którym łopatologicznie pokazywane są usługi, czy produkty firmy. Nawet chciałem uniknąć podawania numeru telefonu i strony internetowej Medrusa, ale twórcy kabaretu przekonali mnie, że dla niektórych pewne niuanse nie będą tak oczywiste jak dla mnie. Więc założyliśmy, że mojej firmy ma być jak najmniej, chodzi tylko o zaakcentowanie jej w tych filmach, tego co mamy do zaoferowania i jakie usługi świadczy.

Filmy z lokowaniem firmy Medrus okazały się dużym sukcesem. Oba w bardzo krótkim czasie osiągnęły pół miliona wyświetleń, a 9 września, czyli na dzień publikacji tego artykułu licznik wyświetleń wskazał blisko 650 tys. Widzowie bardzo pozytywnie oceniają obie produkcje – filmy zebrały ponad 22 tys. łapek w górę, przy zaledwie 1,2 tys. łapek w dół.

Również komentarze pod filmem wskazują, że filmy z tak nieinwazyjnym lokowaniem produktu są pozytywnie odbierane przez potencjalnych klientów:

Również firma jest zadowolona ze współpracy reklamowej ze znanym youtube`owym kabaretem.

Norbert Pieściuk, współwłaściciel firmy Medrus:

Oceniam tę inicjatywę bardzo pozytywnie. Nie można tego przeliczać od razu na sprzedane okna. To działa troszkę tak, jak z reklamami w telewizji – podświadomie kupujemy takie produkty codziennego użytkowania, jakie zapamiętaliśmy z przekazów reklamowych. Tutaj też liczymy na podobny efekt – dotarliśmy do bardzo szerokiej publiczności. Będziemy te filmiki publikować w naszych mediach społecznościowych i je promować, więc ta promocja będzie cały czas trwała. Dzięki temu uda nam się zakotwiczyć w głowach potencjalnych inwestorów. Zależy mi tez na młodych ludziach, którzy w niedalekiej przyszłości będą sami decydować o zakupie okien – być może jakaś część przypomni sobie filmiki o Januszu montującym okna?

Dotychczasowe inicjatywy firm z branży stolarki, dotyczące lokowania okien, miały bardzo standardowy charakter. Zazwyczaj tego typu inicjatywy budowane były wokół programów o tematyce budowlanej. Tak zrobiły np. firmy Velux, Gerda, czy Selena ze swoją marką Tytan, których produkty były lokowane  w programie „Nasz nowy dom” w Telewizji Polsat. Pomysł Medrusa wydaje się na tym tle bardzo nowatorski.

Norbert Pieściuk:

Lubię być nowatorski i by inni kopiowali mnie, a nie ja innych. Taka jest moja filozofia. Czerpię przykład z największych, bo są największymi nie bez powodu. Koszt tej akcji reklamowej był rozsądny jak na nasze możliwości w odróżnieniu od niezrealizowanego pomysłu z piosenką napisaną dla nas przez Nocnego Kochanka (śmiech).

Więcej na temat współpracy firmy Medrus z Kabaretem Czwarta Fala można dowiedzieć się z naszego wywiadu z Norbertem Pieściukiem, który dostępny jest TUTAJ.

1