Mikołaj Placek, prezes Grupy Oknoplast, ogłosił na konferencji prasowej przejęcie pakietu kontrolnego w hiszpańskiej spółce produkującej okna tworzywowe. Jest to przykład nowej strategii zdobywania udziałów na rynkach zagranicznych przez polskich gigantów okiennych.
.. dokonaliśmy czegoś, czego nikt z rodzimych przedsiębiorstw jeszcze nie zrobił. Wchodzimy na rynek hiszpański, jednak inaczej niż do tej pory to robiliśmy. Rozpoczynamy strategiczną współpracę z firmą Ampuero, będącą największym producentem okien PVC w Hiszpanii – powiedział prezes Placek. – Ampuero to hiszpańska firma rodzinna z 45-cio letnim doświadczeniem i obrotami na poziomie 155-160 mln zł. Mogą pochwalić się własną siecią sprzedaży oraz udziałami w rynku na poziomie 10%. Ampuero ma ogromne ambicje. Pomimo posiadania statusu lidera branży stolarki otworowej PVC w Hiszpanii wciąż widzi bardzo duży potencjał rozwoju. Firma ma plan zdobycia jeszcze większej części rynku, w czym pomóc ma Grupa OKNOPLAST.Przejęcie hiszpańskiego lidera rynku stolarki tworzywowej nie jest całkiem nowym sposobem na ekspansję na tamtejszym rynku, gdyż kilka lat wcześniej podobny krok wykonała spółka Mercor. W roku 2008 przejęła ona hiszpańskiego lidera zabezpieczeń p-poż., firmę Tecresa, dzięki czemu rzeczywiście zaistniała nie tylko na rynku hiszpańskim, ale też portugalskim oraz francuskim. Podobny kierunek zainteresowań zapowiada prezes Placek i z pewnością warto przyglądać się postępom Oknoplastu na Półwyspie Iberyjskim, bo sukcesy mogą zainspirować podobną aktywność na innych rynkach. Nasz serwis na pewno będzie to relacjonować.