Know-how sprzedawania

Red.: |Data publikacji:

Wojtek Stanowski, lider firmy Debesto.com, dynamicznie rozwijającego się dystrybutora stolarki, a jak sam mówi: brokera stolarki, jest gościem marcowego wydania Forum Branżowe. Bardzo udanie rozwija on internetową sprzedaż okien i drzwi, a źródeł swojego sukcesu upatruje w skoncentrowaniu się na sprzedaży. W wywiadzie mówi m.in.:

Nie można być najlepszym we wszystkim: i w produkowaniu, i w sprzedawaniu. Tak jest w większości dojrzałych branż, że kto inny zajmuje się produkcją, a kto inny dystrybucją jego produktów – to są dwa różne know-how. Czy gdziekolwiek na świecie jest do pomyślenia, żeby producent szkolił sprzedażowo swoich profesjonalnych dystrybutorów? Jeśli znasz się na produkcji i 100 procent swojego czasu poświęcisz na jej doskonalenie, to te twoje procesy o połowę będą lepsze niż wtedy kiedy na produkcję poświęcasz połowę czasu, a drugą połowę na doskonalenie sprzedaży. Jeśli natomiast znasz się na sprzedawaniu to cały swój czas poświęcaj na doskonalenie procesów sprzedażowych, a wtedy będziesz miał szansę być w tym najlepszym.”

Niektórym producentom, cierpliwie budującym swoje sieci sprzedaży, taka opinia może się wydać w pierwszym momencie nieco kontrowersyjna. Ale jeśli zastanowić się nad nią głębiej to i znaleźć można bardzo sensowne uzasadnienie dla niej. Bo czy szkolenia sprzedażowe dilerów stolarki nie wynikają właśnie z braku profesjonalnych kadr handlowych? A z kolei profesjonalni sprzedawcy odnoszą dzisiaj autentyczne sukcesy biznesowe, czego najlepszym przykładem jest debesto.com, prowadzona przez Wojtka Stanowskiego. Gorąco zachęcamy do lektury tej rozmowy w marcowym wydaniu Forum. Teraz dostępne bezpłatnie dla wszystkich w ramach naszej specjalnej  akcji #zostanonline.

1