Choć spółka Simonswerk Polska została założona w 1997 roku, pandemia uniemożliwiła uroczyste świętowanie jubileuszu 25-lecia. Targi BAU 2023 w Monachium okazały się więc nie tylko doskonałą okazją do hucznego świętowania wejścia w drugie ćwierćwiecze działalności ale również odpowiednim miejscem do zakomunikowania rynkowi przełomowych wydarzeń i premier produktowych całej grupy.
Po czteroletniej przerwie najnowsza edycja targów BAU okazała się dobrą okazją do zakomunikowaniu światu istotnych zmian, które nastąpiły od 2019 roku w Simonswerk. Na stoisku wystawowym firmy w hali B4 zwiedzającym od razu rzucała się w oczy nowa identyfikacja wizualna marki, która podkreśla działania Grupy a nie pojedynczych przedsiębiorstw. Przypomnijmy, że Simonswerk Group, to spółki Simonswerk GmbH (systemy zawiasowe), Anselmi (ukryte zawiasy do lekkich drzwi) oraz Colcom (zawiasy hydrauliczne do drzwi szklanych). W Monachium zaprezentowano bogatą ofertę produktową wszystkich spółek wchodzących w skład grupy. – Targi BAU to autentyczna i wielka szansa zaprezentowania się nam po kilkuletniej przerwie w zupełnie nowej odsłonie. Przeszliśmy rebranding, mamy w swojej grupie nowe firmy i nowe grupy produktowe. W centrum naszej uwagi są wszelkiego rodzaju zawiasy i obecnie jesteśmy firmą, która może zaoferować swoim klientom różnorodne rozwiązania do wszystkich materiałów, z których wykonywane są drzwi. Możemy sprostać wymaganiom bardzo ambitnych projektantów, wykonawców i producentów drzwi, nie zapominając przy tym o funkcjonalności, trwałości. Równie ważna jest też dla nas aspekt estetyczny naszych produktów, dlatego zwiększamy paletę standardowych kolorów w naszej ofercie – wyjaśnia Arkadiusz Jurga, członek zarządu Simonswerk Polska.
Premiery targowe
W Monachium Simonswerk zaprezentował wiele nowości, w tym chociażby zawias Variant VX 7729/160 18-3, przeznaczony do obiektowych drzwi bezprzylgowych. Filigranowy pierścień (18 mm) oraz obciążenie do 200 kg a do tego niewymagające konserwacji łożysko ślizgowe to cechy charakterystyczne tego produktu, który znajdzie zastosowanie zarówno w ościeżnicach drewnianych, stalowych jak i aluminiowych. Wśród nowości prezentowano także zawias rolkowy Alpro ALR do aluminium, który można stosować w drzwiach do 160 kg. Wielu gości stoiska Simonswerk Group interesował też całkowicie ukryty zawias Anselmi AN 164 3D FVZ 14/40. Przeznaczony jest on do wewnętrznych drzwi bezprzylgowych z przesuniętą ościeżnicą o 14 mm, maksymalnej masie do 60 kg i grubości 40 mm. Można go stosować w ościeżnicach z drewna i aluminium i regulować w 3D (luz boczny +/-1,5 mm, wysokość +/- 2,5 mm, docisk +/- 1,0 mm). Uwagę zwracały także zawiasy hydrauliczne, w tym model DUO dla szklanych drzwi wahadłowych o masie do 150 kg i EVO –model typu ściana-szkło do 120 kg i możliwością rozwarcia do 180 stopni. – Teraz wśród naszych rozwiązań mamy dostępne również zawiasy hydrauliczne do drzwi z drewna. To absolutna nowość, która wywodzi się z rozwiązań stosowanych dla drzwi szklanych. Udało nam się zebrać doświadczenia z rynku szkła i przenieść je na nowy materiał. Jesteśmy dumni z tego produktu i chcemy głośno komunikować rynkowi, że mamy coś tak unikalnego w naszej ofercie – mówi Arkadiusz Jurga z Simonswerk Polska. – W połączeniu z zamkiem magnetycznym oraz pochwytem, bo taki wariant prezentujemy na BAU, daje nam to piękne rozwiązanie pod kątem wizualnym, które jest dodatkowo bardzo dyskretne pod względem akustycznym – dodaje.
Co ciekawe, prezentowane na targach w Niemczech produkty są już dostępne dla polskich klientów firmy. Nowe zawiasy, według zapewnień reprezentantów Grupy Simonswerk, nie powinny stanowić wyzwania pod względem produkcyjnym. Producenci, którzy dotąd stosowali rozwiązania Simonswerk w swoich drzwiach, z łatwością będą potrafili wdrożyć bowiem nowe zawiasy. – Nasi klienci są przyzwyczajeni do tego, że nasze produkty wymagają odpowiedniej precyzji przy przygotowaniu skrzydła drzwiowego i ościeżnicy. Nie jest więc dla nich żadnym wyzwaniem przygotowanie odpowiedniego frezowania. Jestem przekonany, że szybko wdrożą oni nasze nowości do swoich drzwi – mówi Arkadiusz Jurga.
Ważny jubileusz
W styczniu 1997 roku rozpoczęła się historia spółki Simonswerk Polska. Przez 25 lat funkcjonowania na krajowym rynku udało jej się zebrać imponujące portfolio klientów, poczynając od rodzinnych zakładów stolarskich, poprzez średniej wielkości producentów a na największych graczach na polskim rynku kończąc. Obecnie rozwiązania drzwiowe Simonswerk wykorzystywane są przez blisko 600 firm w naszym kraju. Ubiegły rok, na który cieniem nadal kładła się pandemia, nie przyniósł okazji do hucznego świętowania jubileuszu 25-lecia funkcjonowania w Polsce. Dlatego targi BAU 2023 w Monachium, z perspektywy polskiego oddziału spółki, miały dodatkowy smaczek i były okazją do podkreślenia ćwierćwiecza współpracy z polskimi producentami drzwi.
Polska należy do strategicznych rynków dla Simonswerk Group. Obok krajów niemieckojęzycznych jest on pod względem liczby klientów oraz wolumenu sprzedaży jednym z wiodących i ciągle się rozwijającym. O rozwoju Simonswerk Polska może świadczyć fakt, że spółka poszukuje kolejnych pracowników. – Rynek cały czas ewoluuje, a klienci są bardzo wymagający. Kluczem jest tu bezpośredni kontakt pomiędzy dostawcą a producentem. Bez uścisku dłoni, rozmowy i prezentacji dostępnych rozwiązań, trudne jest sprzedanie tego typu produktów. Nawet jeżeli ktoś zdecyduje się na zakup w formule online, to i tak jest to poprzedzone bezpośrednią prezentacją – tłumaczy Arkadiusz Jurga, szef Simonswerk Polska. – Dlatego chcąc stale zapewniać najwyższą jakość usług, poszukujemy nowych osób do naszego zespołu. Chcemy zatrudnić specjalistów ds. obsługi klienta oraz osoby specjalizujące się w badaniach rynkowych. Myślę, że przy tak szerokich grupach produktowych jest to duża szansa na rozwój zawodowy a dla naszej firmy możliwość przekazywania młodszym pokoleniom pracowników naszego doświadczenia i wiedzy. Musimy przecież już powoli myśleć o sukcesji w Simonswerk Polska i dalszym rozwijaniu firmy – dodaje.
Wymiana pokoleniowa stała się już faktem w spółce matce – niemiecką grupą kieruje młoda generacja menedżerów, w tym Frank Remy (dyrektor operacyjny), Rolf Thöne (dyrektor sprzedaży) oraz David Bannas (dyrektor finansowy). Nadrzędnym celem, który postawiło sobie to zarządzające trio, było przeanalizowanie pozycji rynkowej Simonswerk Group i odpowiedzenie sobie na pytanie, co jeszcze można zaoferować rynkowi. Owocem tych analiz jest dołączenie do Simonswerk GmbH spółek Anselmi oraz Colcom.
Udane targi
Najlepszą recenzją targów BAU 2023 z perspektywy grupy Simonswerk jest bez wątpienia tłum zwiedzających, który przewinął się przez jej stoisko. Owocne rozmowy, duże zainteresowanie nowymi produktami oraz potencjalni klienci z nowych rynków – tak Simonswerk może w skrócie podsumować imprezę w Monachium. – Nowy zarząd wyszedł z założenia, że to idealny moment, by zakomunikować całemu rynkowi, że Simonswerk się zmienia, że jesteśmy nowym brandem i mamy nową markę handlową, w której występują różne grupy produktowe. I to się bez wątpienia udało. Bardzo mnie również cieszy, że tak licznie odwiedzili nas klienci z Polski. Myślę, że ta impreza będzie w naszym przypadku owocowała przez długi czas – podsumowuje Arkadiusz Jurga.