Teksty do MultiPublikacji są nadsyłane przez firmy.

Flagowe produkty i premiery

Autor: |Data publikacji:

Dla firmy Tarasola rynek niemiecki należy do kluczowych kierunków eksportowych. Nie mogło więc zabraknąć tego producenta pergol, zadaszeń tarasowych i wiat na największych w tym kraju targach budowlanych BAU 2023. Firma zaprezentowała dwie topowe konstrukcje oraz nowość, która od niedawna jest w ofercie.

Tarasola BAU 2023

Tarasola pół dekady temu zintensyfikowała swoje działania na rynkach zagranicznych, co szybko zaczęło przynosić wymierne korzyści. Obecnie eksport stanowi połowę sprzedaży tej firmy, a kluczowe są dla niej kraje niemieckojęzyczne. – Klienci na tych rynkach doceniają jakość, więc nasze produkty cieszą się tu sporą popularnością. Co ważne, dystanse jakie nas dzielą do Niemiec czy Austrii nie powodują nadmiernego wzrostu kosztów transportu, które mogłyby zniwelować naszą przewagę cenową. Ten problem dosięga nas już m.in. w Hiszpanii czy południowej Francji, gdzie ostateczna cena produktu zbliżona jest do zachodniej konkurencji. Dlatego tak duży nacisk kładziemy właśnie na kraje DACH – wyjaśnia Piotr Garbacz, prezes zarządu firmy Tarasola.

Firma miała już okazję prezentować swoją ofertę na niemieckich targach, gdyż wystawiała wcześniej na R+T w Stuttgarcie. Okazuje się, że zainteresowanie stoiskiem na Bau 2023 przerosło najśmielsze oczekiwania. – Cieszy nas niezmiernie, że odbyliśmy tak wiele rozmów z dotychczasowymi i być może przyszłymi dystrybutorami. Z wieloma z nich jesteśmy już na zaawansowanym etapie negocjacji, a tego typu spotkania targowe przybliżają obie strony do podjęcia decyzji o rozpoczęciu współpracy. Co ciekawe, stoisko przyciągnęło również bardzo wielu klientów indywidualnych, którzy byli żywo zainteresowani naszymi produktami. Dla części z nich był to pierwszy kontakt z firmą, a po reakcjach widzimy, że zaprezentowane konstrukcje okazały się dobrą wizytówką naszych możliwości – mówi Piotr Garbacz.

Branżowa Liga Mistrzów

W Monachium Tarasola zaprezentowała dwa topowe produkty. Pierwszym była aluminiowa Tarasola Technic Pro, w której udało się ukryć większość połączeń śrubowych, przez co konstrukcja bardzo zyskuje na estetyce. Na stronę wizualną korzystnie wpływają też bogata kolorystyka konstrukcji oraz lameli, jak i zintegrowane rolety ZIP. Technic Pro przyciąga wzrok nie tylko detalami wizualnymi, ale także zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi. Tarasola wyposażona jest w opatentowany system odprowadzania wody, ukryte napędy lameli i ma wysoką odporność na wiatr i śnieg, istnieje też możliwość doposażenia w wiele wariantów oświetlenia, czujników i oprzyrządowania. Drugą wizytówką marki jest Tarasola Cubic, wyposażona w dwuwarstwowy dach z napiętą tkaniną. Konstrukcja dostępna jest w wersjach wolnostojącej i przyściennej, a możliwość modułowej rozbudowy sprawia, że produkt ten cieszy się dużym zainteresowaniem w branży HoReCa. – Te produkty pozwoliły nam wejść w Europie do branżowej Ligi Mistrzów. Wkrótce dołączy do nich jeszcze jedna niesamowita konstrukcja, którą, mam nadzieję, uda nam się zaprezentować już podczas przyszłorocznych targów R+T w Stuttgarcie– zdradza Piotr Garbacz.

Nowy segment działalności

Tegoroczną premierą firmy Tarasola jest Carport, czyli nowoczesna wiata samochodowa, która może być wyposażona w najnowsze rozwiązania dostępne na rynku. Targi Bau 2023 były doskonałą okazją do zaprezentowania tego produktu szerszej publiczności. Nogi i rama wykonane są z aluminium a zadaszenie z blachy trapezowej. Istnieje również możliwość zamontowania na dachu paneli fotowoltaicznych, które umożliwią ładowanie samochodów elektrycznych. Tarasola oferuje w opcji ładowarkę o mocy do 22kW, 32A, 3-fazową z funkcją Demand Limitation Pro, umożliwiającą ładowanie z maksymalną dostępną mocą bez jej przekraczania. – To pierwszy, nieśmiały krok w kierunku carportów. Zakładamy, że w niedalekiej przyszłości tego typu produkty będą stanowiły odrębną i ważną część naszej działalności i będą jednym z głównych kierunków rozwoju. Przy projektowaniu tej wiaty wykorzystaliśmy bogate doświadczenie z konstruowania naszych tarasoli – wyjaśnia Piotr Garbacz. Jak zdradzili przedstawiciele tego przedsiębiorstwa, w Lublinie na ukończeniu jest inwestycja, która pozwoli znacznie zwiększyć moce produkcyjne. Dzięki niej Tarasola będzie mogła docelowo produkować trzy razy więcej. To dobry prognostyk na przyszłość, ponieważ po sukcesach targowych zapowiada się dla firmy pracowity rok.