Dilerzy są wciąż ważni

Autor: |Data publikacji:

Piotr Gmiński, prezes zarządu Gerda jest Gościem lutowego wydania naszego miesięcznika, gdzie opowiada o efektach minionego roku i planach na kolejny sezon. Jednym z wątków rozmowy jest digitalizacja firmy zarówno w warstwie organizacyjnej, jak i produktowej. A oto fragment tej rozmowy:

Robimy wszystko, aby nasze procesy były przygotowane do idei Przemysłu 4.0. Takich procesów wewnątrz firmy jest jednak bardzo dużo. Wdrażamy teraz nowy system CRM, by zautomatyzować wszystkie procesy biznesowe, takie jak wysyłanie ofert, wysyłanie informacji o nowych projektach – to wszystko będzie robione automatycznie. Nie jesteśmy w pełni firmą 4.0, ale dążymy do tego, aby być. W naszym zamyśle klient będzie mógł samodzielnie konfigurować swoje produkty, ale sprzedaż będzie odbywała się poprzez dilerów, gdyż są oni dla nas bardzo ważni i nie zamierzamy omijać tego elementu sprzedaży. Dilerzy zapewniają nam profesjonalny montaż, a bez niego można stracić gwarancję na nasze produkty. Nawet jeśli klient ostateczny zamówi produkt przez nas system, to będzie on realizowany przez punkt handlowy w pobliżu klienta, aby serwis i montaż był zapewniony właśnie przez dilera.
Obecnie redefiniujemy naszą politykę handlową i zależy nam na podjęciu współpracy z nowymi dystrybutorami. Rozmawiamy w tej sprawie z dwoma dużymi i jesteśmy też otwarci na rozszerzenie współpracy z pojedynczymi dilerami. Przedstawiamy im kolejno dobre oferty. Gerda chce poprzez jakość obsługi i jakość produktów być naturalnie wybieranym partnerem przez punkty handlowe, dlatego nie zamierzamy wymagać bezwzględnej wyłączności. Dokonaliśmy segmentacji wszystkich naszych obecnych klientów, potencjalnych klientów, jak i konkurencji i opracowaliśmy nową politykę handlową, która jasno precyzuje warunki handlowe dla wszystkich członków sieci sprzedaży.

Jak widać automatyzacja produkcji, robotyzacja i digitalizacja procesów sprzedażowych uwzględnia ten najważniejszy czynnik, jakim jest człowiek. Zarówno ten, który kupuje, jak i sprzedający i montujący produkty Gerdy. Wydaje się, że firma jest już dobrze przygotowana do kolejnej ekspansji rynkowej, a że markę ma zacną, to i sukcesów na tym rynku może się spodziewać. A więcej o tym jak zamierza je osiągnąć przeczytać można w lutowym wydaniu miesięcznika Forum Branżowe. Gorąco polecamy.