Konkurencyjność w branży budowlanej opiera się dzisiaj nie tylko na bogatej ofercie, wysokiej jakości produktów, ale w równej mierze dotyczy kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa i możliwości jakie firma oferuje w zakresie obsługi i wsparcia dystrybucji. Marka DAKO – jeden z czołowych producentów kompleksowej stolarki – doskonale zdaje sobie sprawę z oczekiwań, które stawiają firmie klienci z całego świata i już dzisiaj podejmuje intensywnie działania na rzecz bieżącego i przyszłego rozwoju.
Firma przyjazna środowisku
Firma otrzymała niedawno certyfikację ISO 14001, której uzyskanie możliwe było dzięki spełnieniu rygorystycznych wymagań normy środowiskowej oraz pozytywnemu przejściu weryfikacji przez niezależną, międzynarodową jednostkę akredytującą PCC-cert. Certyfikat przyznawany jest firmom, których działalność prowadzona jest w oparciu o zrównoważony rozwój. Oznacza to, że każdy aspekt zarządzania działalnością marki, m.in. produkcja, logistyka, czy organizacja przedsiębiorstwa jest prowadzony z troską o środowisko naturalne.
DAKO od początku funkcjonowania firmy stawia na rozwiązania, które mają na celu dbałość o ekologię. Minimalizowanie kosztów produkcji, oszczędności w zużyciu energii oraz racjonalne gospodarowanie surowcami to główne założenia polityki firmy, dla której od lat ważne są kwestie dotyczące ochrony przyrody i wsparcia działań ekologicznych. Dzięki podjęciu inicjatyw, które mogą ograniczyć negatywny wpływ organizacji na środowisko, wyeliminowane zostały również zagrożenia ekologiczne na terenie zakładu, a pracownicy przygotowani są do wdrożenia odpowiednich rozwiązań na wypadek ich zaistnienia. Skutkiem prowadzonych kompleksowo działań i usprawnień jest uzyskanie pozytywnej opinii jednostki PCC-cert i przyznanie DAKO certyfikatu ISO 14001.
Korzyści płynące z wprowadzenia certyfikacji ISO 14001 przyniosą wymierne, długofalowe skutki dla budowania marki DAKO, zwłaszcza na rynkach eksportowych. W obecnej chwili produkcja na rynki zagraniczne stanowi ponad połowę wartości sprzedaży firmy i stale jest rozwijana. Dzięki otrzymanej certyfikacji rozpoznawalność marki DAKO na międzynarodowym rynku dostawców stolarki znacząco się zwiększy. Oficjalne potwierdzenie prowadzenia przez DAKO polityki zrównoważonego rozwoju przyczynia się również do budowania pozytywnego wizerunku firmy i wzrostu wiarygodności ekologicznej przedsiębiorstwa – a co za tym idzie – przekłada się na zwiększenie zaufania klientów do marki. Międzynarodowy certyfikat środowiskowy to także szansa na wzrost konkurencyjności i osiągnięć firmy oraz realne, pozytywne korzyści wynikające z wpływu podejmowanych działań na środowisko pracy oraz lokalną społeczność.
Rozwój infrastruktury i showroom DAKO
Okna, drzwi tarasowe, rolety oraz bramy garażowe trafiają do kilkudziesięciu krajów Europy i świata m.in. Francji, Niemiec, Włoch czy USA i Japonii. Rosnąca sprzedaż i produkcja wymagają również odpowiednio większej infrastruktury oraz zapewnienia warunków umożliwiających profesjonalną obsługę zamówień i sprawną realizację zleceń. Zwiększenie zatrudnienia i intensyfikacja działań związanych z rozwijaniem i obsługą zagranicznych rynków sprzedaży, to główne powody, dla których w ramach rozbudowy DAKO powstanie dodatkowa przestrzeń biurowa oraz ekspozycyjna.
Jak tłumaczy Dyrektor Marketingu DAKO, Anna Studzińska: Nowy budynek zaprojektowany został z uwzględnieniem jego funkcji wystawienniczej – na ok. 1000 m2 powstanie tu nowoczesny i bogato wyposażony showroom produktów DAKO. Dodatkowa przestrzeń zostanie zaadoptowana także na potrzeby szkoleń, konferencji i spotkań. Nasze wieloletnie doświadczenia m.in. z imprez targowych oraz kontaktów z klientami jednoznacznie wskazują, że bezpośredni kontakt oraz profesjonalna i pełnowymiarowa prezentacja oferty produktowej to ważny czynnik w nawiązywaniu współpracy biznesowej. Cieszymy się że wkrótce będziemy mogli zaprosić naszych Partnerów do przestrzeni dedykowanej specjalnie do tego celu!
Pierwszy etap rozbudowy powierzchni produkcyjno-magazynowych zrealizowany został w 2017 r. i pozwolił na zwiększenie mocy produkcyjnych zakładu, przede wszystkim w zakresie stolarki PVC i ślusarki aluminiowej. Bieżąca inwestycja zapewni DAKO ponad 10 tys. m2 dodatkowej powierzchni, a jej realizacja ma na celu podniesienie wydajności obsługi transportowo – magazynowej i możliwości produkcyjnych oraz zwiększenie i rozbudowę zaplecza administracyjno – biurowego. W ramach projektu powstaje również infrastruktura towarzysząca wraz z zagospodarowaniem terenu wokół hali, czyli budową parkingów, dróg dojazdowych i placu manewrowego.
Plany na rok 2022
Ostatnie dwa lata, z oczywistych przyczyn związanych z pandemią, były okresem pełnym niepewności i różnego rodzaju wyzwań. Utrudnienia w dostawach, dostępności materiałów oraz ograniczenia dotyczące życia społecznego mocno wpływały na bieżące funkcjonowanie zakładów produkcyjnych, jak i całej branży budowlanej. Zarówno dostawcy, jak i dystrybutorzy mocno odczuli brak bezpośredniego kontaktu m.in. przez odwołanie lub odroczenie większości imprez targowych. Wszyscy mamy nadzieję, że przyszły rok pozwoli na nadrobienie tych strat. Również DAKO z optymizmem patrzy w przyszłość planując swoją obecność na międzynarodowych targach FITSHOW w Wielkiej Brytanii, francuskim BATIMACIE oraz szeregu lokalnych imprez i eventów.