BAU 2025 – jak oceniana jest tegoroczna edycja targów?

Autor: |Data publikacji:

Targi BAU 2025, jedno z najważniejszych wydarzeń europejskiego sektora budowlanego, ponownie przyciągnęły do Monachium tysiące profesjonalistów. Wśród nich liczną grupę stanowili producenci, dystrybutorzy i projektanci związani z branżą stolarki otworowej. Jak oceniana jest tegoroczna edycja? Czy faktycznie możemy mówić o dużej frekwencji i wysokiej jakości prezentowanych rozwiązań? Sprawdziliśmy, co myślą o tym sami wystawcy.

Powrót na wielką skalę

Po trudnych latach pandemii wiele firm patrzy na imprezy branżowe z dużymi oczekiwaniami. Liczą one na możliwość osobistych spotkań oraz prezentacji oferty w międzynarodowym gronie. Również w Monachium na BAU 2025 dało się odczuć atmosferę wyczekiwania na spotkania w międzynarodowym gronie.

Tegoroczna edycja BAU jest oceniana jako wyjątkowo udana, co potwierdza znaczna frekwencja odwiedzających oraz wystawców. Ci ostatni podkreślają, że wysoki poziom zainteresowania skutkuje licznymi rozmowami handlowymi, a rosnąca liczba producentów w kolejnych dniach wydarzenia wyraźnie pokazała, że rynek znów otwiera się na innowacje i międzynarodową współpracę.

W ocenie redakcji, tegoroczne targi BAU wyraźnie potwierdziły, że w branży stolarki otworowej kluczowe stają się kwestie nowoczesnego designu, energooszczędności oraz innowacyjnych technologii. Swoje produkty prezentowały zarówno duże firmy z ugruntowaną pozycją na rynkach światowych, jak i ambitne przedsiębiorstwa stawiające na specjalistyczne rozwiązania z zakresu aluminium i stali, dużych przeszkleń, minimalistycznych konstrukcji ramowych czy inteligentnych rozwiązań stosowanych w okuciach.

BAU 2025
Targi BAU 2025 odwiedziło ponad 180 000 zwiedzających. Fot. A. Domańska

BAU 2025 – poznaj opinię wystawców

Relacje wystawców jednoznacznie pokazują, że BAU 2025 przyniosło im liczne szanse na prezentację produktów i pozyskanie nowych kontaktów. Pomimo początkowych obaw o frekwencję w pierwszych dniach wydarzenia, to kolejne dni targów przyniosły zdecydowany wzrost zainteresowania.

Z punktu widzenia branży stolarki otworowej szczególnie cenne wydaje się duże zróżnicowanie wystawców. Dzięki temu zarówno renomowane marki, jak i mniejsze, dynamicznie rozwijające się firmy mogły zaprezentować swoje propozycje. Wszystko wskazuje na to, że tegoroczna edycja BAU zapisze się w pamięci branży jako czas intensywnych rozmów i podpisanych kontraktów.

Bożena Ryszka, dyrektor marketingu i PR Aluprof

Bożena Ryszka (2)_Easy-Resize.com(1)Obecność Aluprof na międzynarodowych targach BAU to element naszej strategii, zgodnie z którą duży nacisk kładziemy na ekspansję na rynki zagraniczne. Dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni z udziału w tegorocznej edycji, biorąc pod uwagę ogromną liczbę osób, które odwiedziły nasze stoisko, a także jakość prowadzonych rozmów.

BAU zapewnia doskonały przegląd stanu techniki i kluczowych trendów w branży budowlanej, a z pewnością możemy stwierdzić, że nasze rozwiązania cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem. Podobne opinie słyszymy od firm, które regularnie uczestniczą w tych targach – w tym roku frekwencja odwiedzających była wyjątkowo wysoka. Pozytywny aspekt to także rosnąca liczba zarówno po stronie odwiedzających, jak i wystawców spoza Niemiec, co bezwzględnie czyni BAU targami o charakterze światowym.

Łukasz Kucharczyk, dyrektor handlowy w Aluron

Pierwszy dzień targów oceniamy pozytywnie, choć dopiero środa powinna przynieść prawdziwy wzrost ruchu oraz większą liczbę odwiedzających, w tym wielu producentów. Z perspektywy obecności polskich firm tegoroczna edycja wypada bardzo mocno, co niewątpliwie wpływa na atrakcyjność wydarzenia.

Z naszej perspektywy to świetne wydarzenie — w tym roku po raz pierwszy prezentujemy stoisko o powierzchni przekraczającej 100 m² i możemy pokazać wiele nowości. W odróżnieniu od Fensterbau Frontale, gdzie dominują producenci i dostawcy systemów z PCW, tutaj można zauważyć zdecydowanie silniejszy akcent na aluminium.

Aneta Tyrajska, dyrektor działu obiektowego w firmie Dormakaba:

Aneta Tyrajska DormakabaTegoroczna edycja targów BAU jest, moim zdaniem, wyjątkowo udana, co widać między innymi po dużym zainteresowaniu ze strony klientów. Dwa lata temu, po okresie pandemii, wszyscy szukaliśmy okazji do ponownego spotkania w normalnych warunkach i wyjścia z pewnego marazmu. Dziś rynek zmienia się niezwykle dynamicznie, przynosząc liczne nowe produkty oraz wyzwania, dlatego tegoroczne targi wyróżniają się szczególną innowacyjnością i prezentują wiele nowatorskich rozwiązań. Jestem przekonana, że dzięki tak bogatej ofercie BAU spełni oczekiwania uczestników poszukujących rynkowych nowości, a w propozycjach dormakaby z pewnością odnajdą oni interesujące produkty.

Paweł Pieczyński, key account manager Polsoftu

Paweł Pieczyński PolsoftPolska ekipa dotarła na targi we wtorek i już obserwujemy duże zainteresowanie. Z relacji naszych niemieckich menedżerów wynika, że również wczorajszy dzień był dość udany – pozyskaliśmy prawdopodobnie kilkadziesiąt nowych kontaktów, z których część z pewnością przełoży się na konkretne transakcje. Zakładamy, że jesteśmy jeszcze stosunkowo mało znani na rynku niemieckim, dlatego liczymy, że udział w tegorocznych targach pomoże nam pozyskać nowych klientów, którzy dotychczas nie mieli okazji poznać naszych produktów.

Piotr Dziadek, prezes zarządu Polypiu Poland

Piotr Dziadek PolypiuPorównując pierwsze dwa dni tegorocznych targów z edycją sprzed dwóch lat, mam wrażenie, że wtedy odwiedzających było więcej. Obecna sytuacja na rynku niemieckim jest wymagająca, co prawdopodobnie sprawia, że niektórzy zrezygnowali z udziału i możliwości zapoznania się z ofertą producentów. Na naszym stoisku zjawili się jednak liczni goście z Polski i Czech, a także pojedyncze osoby z krajów południowych, takich jak Rumunia czy Bułgaria.

Dziś jest trzeci dzień i sądzę, że właśnie dzisiaj i jutro nastąpi największe natężenie ruchu. Dopiero wtedy będziemy w stanie rzeczywiście ocenić, jak wypada tegoroczna edycja targów.

Tomasz Łukiański, dyrektor zarządzający Portamet Steel Windows & Doors

Tmasz Łukiański PortametJest to nasz pierwszy udział w targach i na razie jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu tej edycji. Choć według opinii wielu osób największe zainteresowanie ma przypaść właśnie na trzeci dzień. Wczoraj odwiedzili nas klienci ze Stanów Zjednoczonych oraz z Anglii. Gościliśmy też zaproszonych dystrybutorów, a ponadto pojawili się nowi klienci z miejsc, których się nie spodziewaliśmy – między innymi z Grecji, Chorwacji i Francji. Wszyscy byli wyraźnie zainteresowani naszą ofertą i okazywali entuzjazm wobec prezentowanego portfolio rozwiązań.