Teknos podsumował 2020 r. W tym okresie firma zanotowała spadek ze sprzedaży na poziomie 4 proc.
W minionym roku Teknos z Helsinek w Finlandii podliczył, że wartość sprzedaży netto wyniosła 384 mln euro. Jest to spadek o 4 proc. w stosunku do 2019 r., wówczas wartość sprzedaży wyniosła 398 mln euro. Natomiast znacząco wzrósł zysk, wartość EBITDA wyniosła 35 mln euro. Firma przyznaje, że udało się ten wynik osiągnąć dzięki wprowadzeniu do realizacji programów zwiększających wydajność i zmianom strukturalnym. W omawianym okresie przedsiębiorstwo zrealizowało plan inwestowania w nową fabrykę w Niemczech i przeniesienia tam produkcji z trzech innych zakładów.
Teknos przyznaje, że rok 2020 był pełen wyzwań. Firma, tak jak wiele innych na świecie, doświadczyła negatywnego wpływu COVID-19 na swoją działalność. Przejawiało się to spadkiem sprzedaży i zagrożeniem zdrowia pracowników. Z pozytywnych aspektów minionego roku Teknos wskazuje wprowadzenie nowych metod komunikacji z klientami, w tym technologii wirtualnej rzeczywistości.
Obecnie na rynku wciąż pozostała niepewność związana z działalnością. W branży chemii zakłócone są łańcuchy dostaw. Przekłada się to bezpośrednio na segment powłok przemysłowych i na duży wzrost cen surowców do produkcji. Pojawiły się także kłopoty z dostawami, a nawet braki w dostępności pewnych produktów. Teknos zapewnia, że mimo tych trudności, firma będzie się starać znaleźć rozwiązania i zminimalizować wpływ tej negatywnej sytuacji na obsługę klientów.
Zobacz również
Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium
Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.