Teknos podsumował 2020 r. W tym okresie firma zanotowała spadek ze sprzedaży na poziomie 4 proc.
W minionym roku Teknos z Helsinek w Finlandii podliczył, że wartość sprzedaży netto wyniosła 384 mln euro. Jest to spadek o 4 proc. w stosunku do 2019 r., wówczas wartość sprzedaży wyniosła 398 mln euro. Natomiast znacząco wzrósł zysk, wartość EBITDA wyniosła 35 mln euro. Firma przyznaje, że udało się ten wynik osiągnąć dzięki wprowadzeniu do realizacji programów zwiększających wydajność i zmianom strukturalnym. W omawianym okresie przedsiębiorstwo zrealizowało plan inwestowania w nową fabrykę w Niemczech i przeniesienia tam produkcji z trzech innych zakładów.
Teknos przyznaje, że rok 2020 był pełen wyzwań. Firma, tak jak wiele innych na świecie, doświadczyła negatywnego wpływu COVID-19 na swoją działalność. Przejawiało się to spadkiem sprzedaży i zagrożeniem zdrowia pracowników. Z pozytywnych aspektów minionego roku Teknos wskazuje wprowadzenie nowych metod komunikacji z klientami, w tym technologii wirtualnej rzeczywistości.
Obecnie na rynku wciąż pozostała niepewność związana z działalnością. W branży chemii zakłócone są łańcuchy dostaw. Przekłada się to bezpośrednio na segment powłok przemysłowych i na duży wzrost cen surowców do produkcji. Pojawiły się także kłopoty z dostawami, a nawet braki w dostępności pewnych produktów. Teknos zapewnia, że mimo tych trudności, firma będzie się starać znaleźć rozwiązania i zminimalizować wpływ tej negatywnej sytuacji na obsługę klientów.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".