Teknos podsumował 2020 r. W tym okresie firma zanotowała spadek ze sprzedaży na poziomie 4 proc.
W minionym roku Teknos z Helsinek w Finlandii podliczył, że wartość sprzedaży netto wyniosła 384 mln euro. Jest to spadek o 4 proc. w stosunku do 2019 r., wówczas wartość sprzedaży wyniosła 398 mln euro. Natomiast znacząco wzrósł zysk, wartość EBITDA wyniosła 35 mln euro. Firma przyznaje, że udało się ten wynik osiągnąć dzięki wprowadzeniu do realizacji programów zwiększających wydajność i zmianom strukturalnym. W omawianym okresie przedsiębiorstwo zrealizowało plan inwestowania w nową fabrykę w Niemczech i przeniesienia tam produkcji z trzech innych zakładów.

Teknos przyznaje, że rok 2020 był pełen wyzwań. Firma, tak jak wiele innych na świecie, doświadczyła negatywnego wpływu COVID-19 na swoją działalność. Przejawiało się to spadkiem sprzedaży i zagrożeniem zdrowia pracowników. Z pozytywnych aspektów minionego roku Teknos wskazuje wprowadzenie nowych metod komunikacji z klientami, w tym technologii wirtualnej rzeczywistości.
Obecnie na rynku wciąż pozostała niepewność związana z działalnością. W branży chemii zakłócone są łańcuchy dostaw. Przekłada się to bezpośrednio na segment powłok przemysłowych i na duży wzrost cen surowców do produkcji. Pojawiły się także kłopoty z dostawami, a nawet braki w dostępności pewnych produktów. Teknos zapewnia, że mimo tych trudności, firma będzie się starać znaleźć rozwiązania i zminimalizować wpływ tej negatywnej sytuacji na obsługę klientów.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


