Ponad 15 tys. kontraktów o wartości 370 mln zł – taki jest bilans targów Polskich Składów Budowlanych. W dniach 4-5 marca odbyła się w Kielcach już 18. edycja wewnętrznych targów PSB.
PSB – sieć marketów budowlanych organizuje dwa razy w roku targi dla swoich partnerów handlowych i dostawców materiałów budowlanych. Jest to impreza o charakterze B2B. Pierwsza wystawa odbywa się w marcu, a druga na jesieni. Jednak to wiosenne targi są ważniejsze, bo to początek sezonu budowlanego i wiele firm zaopatruje się na najbliższe miesiące. Podczas dwóch dni przedstawiciele sklepów w sieci PSB zawierają kontrakty z producentami czy dystrybutorami materiałów budowlanych. Dla obu stron jest to doskonała okazja do zawarcia korzystnej umowy, negocjacji cen, a czasami po prostu do rozmowy.
PSB podsumowało minione właśnie targi pod kątem statystyk. W tym roku zawarto ponad 15 tys. kontraktów o wartości 370 mln zł. Jest to jednak mniej, niż w minionym roku, gdyż wówczas zawarto 15,8 tys. kontraktów których wartość wynosiła 403 mln zł. Z kolei w tym roku progi targów w Kielcach przekroczyło prawie 4,3 tys. osób, którzy odwiedzili stoiska 347 wystawców. Natomiast w roku ubiegłym w targach udział wzięło 5 tys. osób, w tym 350 wystawców.
Jeśli więc oceniać targi jako barometr sytuacji w budownictwie w Polsce to widać, że dystrybutorzy są ostrożniejsi w podejmowaniu decyzji zakupowych. Świadczyć o tym może mniejsza liczba osób uczestniczących w targach oraz niższa wartość kontraktów. Jednak warto zauważyć, że targi odbywały się na początku marca, podczas gdy coraz częściej ludzie z obawy o zarażenie koronawirusem unikają dużych zgromadzeń. Warto tu przywołać przykład targów Fensterbau Frontale, których organizatorzy musieli wręcz odwołać marcowy termin wystawy ze względu na spodziewaną niską frekwencję gości i wystawców. Pisaliśmy o tym m.in. TUTAJ.
Jak się jednak okazuje, uczestnicy imprezy są zadowoleni, że pojawili się w Kielcach.
Justyna Hennig, Centrum Analiz Branżowych: Targi PSB to wydarzenie o specyficznej formule, zamknięte dla odwiedzających, gromadzące wyłącznie członków i dostawców Grupy PSB. Mimo, że aktualnie, ze względu na obecną sytuację epidemiologiczną, nie jest to okres sprzyjający masowym imprezom, to frekwencję na Targach PSB oceniam na bardzo dobrą. Byłam świadkiem wielu rozmów handlowych, a producenci, z którymi rozmawiałam wysoko oceniają tegoroczną edycję pod względem finalizacji umów.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".