Przełożenie Fensterbau Frontale to wielki problem dla wystawców

Autor: PG |Data publikacji: 2020-03-08

Przełożenie targów Fensterbau Frontale oznacza problemy dla tysięcy przedsiębiorstw zaangażowanych w tę imprezę. To również komplikacje dla polskich wystawców. Zapytaliśmy ich, co oznacza dla nich brak tej wielkiej branżowej imprezy w drugiej połowie marca.

Informacja Targów Norymberskich z 28 lutego o przesunięciu terminu Fensterbau Frontale to ogromne komplikacje dla wystawców. Zabudowa stoisk, zamówione noclegi, bilety na podróż do Norymbergi, niemożliwość zaprezentowania swoich premier – to tylko kilka z szeregu problemów.

fot.: NuernbergMesse / Thomas Geiger

Sprawdziliśmy, co na ten temat sądzą polskie firmy, które miały się wystawić na Fensterbau Frontale:

Monika Hybza, marketing coordinator w firmie Deceuninck:

Zdecydowanie obecna sytuacja jest dla naszej firmy wyzwaniem. Podobnie jak inni wystawcy, zajmujemy się teraz znalezieniem rozwiązań dotyczących rozpoczętych przygotowań i tego, jak zminimalizować negatywny wpływ odwołania tak dużego i ważnego wydarzenia. Budowa stoisk, zakwaterowanie – to oczywiście problemy finansowe, przed którymi stoi każdy wystawca, którego przygotowania do targów były na tak zaawansowanym etapie, jak nasze. Jednak najważniejsze jest bezpieczeństwo i zdrowie naszych klientów, gości odwiedzających targi oraz naszych pracowników. Zatem niezależnie od kosztów, uważamy to za najlepszą decyzję w obecnych okolicznościach.

Nie planujemy odkładać wprowadzenia naszych nowych rozwiązań na rynek. Obecnie intensywnie pracujemy nad nowym planem komunikacji i dotarcia do naszych klientów i odbiorców w alternatywny sposób, aby zaprezentować nasze produkty. Już wkrótce udostępnimy więcej informacji na temat innowacji Deceuninck, które pojawią się na rynku w tym roku.

Marzena Bauerek, kierownik działu marketingu w firmie Eko-Okna:

Oczywiście przygotowanie do targów to zawsze duże przedsięwzięcie, zarówno organizacyjne jak i finansowe. Noclegi i loty dla naszych pracowników, przygotowanie projektu stoiska, wybór firmy zabudowującej stoisko, produkcja eksponowanej na targach stolarki – wszystko to odbywa się już kilka miesięcy wcześniej. Tak było również w przypadku Fensterbau Frontale. Jednak firmy, z którymi współpracujemy w tym zakresie, podobnie jak my, uważają że najważniejsze jest ludzkie zdrowie. Większość usług uda się po prostu przełożyć, bez dodatkowych kosztów. Targi odbędą się w późniejszym terminie. Oczywiście cieszyliśmy się na spotkanie z klientami, jednak z drugiej strony była lekka obawa. Jesteśmy zdania, że organizatorzy postąpili słusznie. W innym terminie będziemy mogli spotkać się w bezpiecznej i spokojnej atmosferze.

fot.: NuernbergMesse / Thomas Geiger

Monika Romaniszyn, international sales director w firmie Pagen:

Cieszymy się że impreza została odwołana, ale tylko dlatego, że z uwagi na wirusa w tym terminie frekwencja zapewne byłaby fatalna, a cała impreza mogłaby być wielką klapą. Wówczas wszyscy byliby stratni, a zainwestowane środki  zapewne by się nie zwróciły. Na szczęście nasz hotel wykazał się zrozumieniem i zaliczki nam nie przepadły. Po prostu czekamy na nowy termin imprezy po którym rezerwacja zostanie wznowiona. Również wykonawca stoiska musi magazynować wszystkie gotowe już elementy stoiska do czasu podania nowego terminu. Jedyna strata po naszej stronie to bilety lotnicze, które niestety przepadną. Na szczęście większość naszych pracowników do Norymbergi miała jechać busem.

Jeżeli chodzi o premierę naszego nowego produktu, czyli bramy segmentowej GENIUS, będzie on miał miejsce również w nowym terminie targów. Nie będziemy jednak czekać do tego czasu z wdrożeniem go w produkcję, ponieważ ten etap mamy już de facto za sobą. Są rzeczy na które nie mamy wpływy i niestety musimy się wszyscy do tego dostosować. Ja osobiście liczę na to, że przez całe to zamieszanie impreza w nowym terminie będzie jeszcze większym wydarzeniem, ponieważ wszyscy teraz mówią o tym, że targi zostały odwołane, co w jakimś stopniu jest też reklamą tego wydarzenia.

Jacek Wach, dyrektor ds. marketingu w firmie Hensfort:

Przełożenie Fensterbau Frontale wpływa istotnie na nasz plan marketingowy, zwłaszcza w odniesieniu do zbliżających się targów we Lwowie. Część ekspozycji i zabudowy stoiska przygotowywanej na Fensterbau Frontale planowaliśmy wykorzystać także podczas Budexpo 2020. Korygujemy obecnie nasz plan marketingowy i logistyczny, trudno jednak planować dalsze przygotowania do targów nie znając nowego terminu. Spodziewaliśmy się decyzji o przełożeniu targów w Norymberdze i przygotowaliśmy się na zniwelowanie jej skutków – m.in. wstrzymaliśmy płatności za hotele do ostatniego momentu, zaplanowaliśmy przejazdy samochodowe zamiast przelotów wymagających rezerwacji z dużym wyprzedzeniem czasowym, skorygowaliśmy harmonogram płatności za wykonanie zabudowy stoiska, itp. Czekamy z niecierpliwością na nową datę Fensterbau Frontale.

Więcej na temat zamieszania wokół imprezy piszemy w artykule “Fensterbau Frontale 2020 przełożone!”. O informacjach dotyczących nowego terminu targów napisaliśmy z kolei TUTAJ.

Zobacz również

Salony okienne kluczowe dla sprzedaży okien w Polsce

Salony okienne kluczowe dla sprzedaży okien w Polsce

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Centrum Analiz Branżowych, salony okienne są zdecydowanie najpopularniejszym kanałem sprzedaży okien w Polsce. Aż 99 proc. producentów sprzedaje okna przez własne lub zewnętrzne, autoryzowane punkty.  

Rynek drzwi automatycznych będzie wart ponad 40 mld dolarów

Rynek drzwi automatycznych będzie wart ponad 40 mld dolarów

Wartość światowego rynku automatycznych drzwi będzie rosnąć. W roku 2026 wyniesie ponad 41 mld dolarów. Najwięksi gracze, to Geze, Dormakaba i Assa Abloy.

Koncern VKR powściągliwy w prognozowaniu

Koncern VKR powściągliwy w prognozowaniu

VKR podsumował rok 2019, w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 21,5 mld koron i były wyższe o ponad 10 proc. w porównaniu do 2018 r. Wartość ta jest wyższa niż przychody wszystkich polskich producentów okien razem wziętych.

1