Właśnie zakończyły się VI Jesienne Targi Grupy PSB. Firma zdecydowała się przeprowadzić tę imprezę online.
Istotą targów branżowych jest możliwość kontaktów osobistych, jednak obecnie spotkania dużych grup ludzi są niemożliwe. Dlatego wiele imprez targowych zostaje odwołanych, o czym pisaliśmy wielokrotnie (m.in. TUTAJ). W przypadku targów PSB dochodzi dodatkowy element – firmy w trakcie wystawy podpisują kontrakty handlowe. Dlatego PSB postanowiło zaproponować firmom udział w imprezie online, podczas której przedsiębiorcy mogli zawierać umowy.
W tym roku, w VI jesiennej edycji targów, w wersji online udział wzięło 78 dostawców (m.in. materiałów budowlanych) i 236 partnerów handlowych PSB. Wśród dostawców znaleźli się przedstawiciele branży stolarki otworowej (Domino, Hörmann, Sputnik, Velux i Voster). Organizator przyznał, że nowa formuła spotkała się z dużym zainteresowaniem firm i przełożyła się na wyższą frekwencję, niż to było w tradycyjnej wersji.
PSB podsumowało, że podczas zakończonej właśnie jesiennej edycji w dniach 8 i 9 września zawartych zostało niemal 5 tys. kontraktów za kwotę 135 mln zł. Dla porównania, w zeszłym roku w wersji tradycyjnej zawartych było 3,4 tys. kontraktów za kwotę 108 mln zł.
PSB przygotowało specjalną platformę internetową, łączącą wystawców – czyli dostawców materiałów budowlanych ze zwiedzającymi – partnerami sieci PSB, czyli sprzedawcami. Firma wyjaśnia:
Poprzez platformę planowano harmonogramy spotkań, wystawcy przedstawili oferty targowe, a negocjacje miały miejsce przy wirtualnych stolikach, przy których składano też i akceptowano zamówienia targowe. Wszystko automatycznie, on-line.
Mimo tak dużej popularności targów online, PSB nie planuje, by zastąpiły one tradycyjną imprezę targową. Jednak w przyszłości spotkania w sieci staną się na pewno uzupełnieniem wystawy.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.