Być jak Ferrari: siła marki, efekt skali czy czas na nowe podejście?
Czy lepiej być marką premium jak Ferrari, czy postawić na efekt skali? W najnowszym felietonie dr. Zbigniewa Mendla o wyborach strategicznych w biznesie i zmianach, które redefiniują podejście do marki, kosztów i konkurencji.
Czytaj dalejZarządzanie strategiczne eksportem
Eksport może być kluczową drogą do rozwoju przedsiębiorstwa, ale tylko wtedy, gdy jest dobrze zaplanowany. Niewłaściwe podejście, brak przygotowania czy lekceważenie specyfiki rynków zagranicznych mogą prowadzić do poważnych problemów.
Czytaj dalejJak nie sprzedawać okien w Niemczech?
Z Thomasem Sladkowskim z firmy 7Fenster von Werth, która dystrybuuje w Niemczech m.in. okna polskich producentów, rozmawialiśmy m.in. o tym, jakich błędów nie powinni popełniać polscy producenci sprzedający swoją stolarkę na rynek niemiecki.
Czytaj dalejKryzys to chaos
W sieci można znaleźć setki, tysiące porad, złotych myśli i genialnych przykładów, które dowodzą, że kryzys to szansa. Nie mówię, że nie, ale droga do sukcesu jest bardzo daleka i wyboista. – pisze Piotr Lutek, podpowiadając cztery pytania, na jakie powinna sobie odpowiedzieć dzisiaj każda firma.
Czytaj dalej