Czeski rynek okien i drzwi na minusie
Biorąc pod lupę europejskie rynki stolarki tym razem zajrzeliśmy do Czech. W ostatnim odcinku podcastu „Plusy, minusy” przeanalizowaliśmy strukturę produkcji czeskiego rynku stolarki, kierunki eksportowe oraz wyniki polskich producentów za naszą południową granicą.
Czytaj dalejIkea odkryła nową funkcję okna?
Ciekawą akcję marketingową dotykającą tematu stolarki przeprowadziła Ikea. Szwedzka sieć sklepów wysłała do swoich klientów prezent w postaci rolety wewnętrznej, tym samym czyniąc ich okna kolejnym miejscem do ekspozycji swojej reklamy.
Czytaj dalejPieniądze na okna leżą w dotacjach
Wspólnie ze stowarzyszeniem Dom Bezpieczny uruchamiamy właśnie inicjatywę #Dotacjenaokna. Inicjatywa otwarta jest na każdą firmę i każdego zainteresowanego. Jesteś zainteresowany? Dołącz do nas – zróbmy to razem.
Czytaj dalejFilozofia bycia innowacyjnym
Stolarka budowlana jest branżą niezwykle innowacyjną. Filozofia bycia innowacyjnym wyznawana jest jednak przez niewiele firm okienno-drzwiowych. OknoPlus odmiennie od większości inspiruje się tymi innowacjami, szuka ich na rynku.
Czytaj dalejCzy zabraknie nam stali?
Zawirowania na rynku stali powodują, że z dużymi obawami patrzą na biznes producenci okien i ślusarki otworowej. O ile w oknach pvc jest to tylko kwestia wzmocnień, o tyle producenci drzwi wejściowych czy bram bez stali obejść się przecież nie mogą.
Czytaj dalejOkna z pęcherzami
Anna Marciniak-Kajzer, archeolożka, prof. Uniwersytetu Łódzkiego o Średniowieczu: „W naszych warunkach klimatycznych okna musiały być małe, żeby ciepło nie uciekało. A szyby były bardzo drogie. I nawet w zamkach znajdowały się w niewielu komnatach.”
Czytaj dalejCena okna referencyjnego
Na rynku okiennym muszą nastąpić gruntowne zmiany w praktyce marketingowej. Samo komunikowanie wymiaru okna, jego parametrów i ceny już nie wystarczą. Bo dla jakich powodów klient ma zapłacić 5x więcej za podobne okno?
Czytaj dalejPrzełamać atmosferę zagrożenia
Całkiem niedawno, po podsumowaniu wyników I półrocza tego roku, napisałem, że tak naprawdę wygraliśmy jako branża to wiosenne starcie z koronawirusem. Nasze firmy wyszły z tego wzmocnione, przeorganizowane, zabezpieczone w swoich słabszych punktach
Czytaj dalej






