Czy restrukturyzacja to powód do wstydu?
Ostatnie tygodnie potwierdzają bezpodstawność urzędowego i marketingowego optymizmu wedle którego, polska gospodarka zachowuje odporność wobec globalnych procesów recesyjnych. Felieton dr Zbigniewa Mendla.
Czytaj dalejKiedy powściągliwość jest prawdziwą cnotą?
Dostępność i cena nośników energii oraz działania osłonowe są głównymi tematami debaty publicznej w Polsce. O swoich przemyśleniach w zakresie wsparcia sektora prywatnego przez rząd piszę dr Zbigniew Mendel.
Czytaj dalejKryzys to chaos
W sieci można znaleźć setki, tysiące porad, złotych myśli i genialnych przykładów, które dowodzą, że kryzys to szansa. Nie mówię, że nie, ale droga do sukcesu jest bardzo daleka i wyboista. – pisze Piotr Lutek, podpowiadając cztery pytania, na jakie powinna sobie odpowiedzieć dzisiaj każda firma.
Czytaj dalejKryzys wymusi zmiany w strukturze dystrybucji?
Najbliższe kwartały i lata wiele zmienią. Jedną z tych zmian będzie szukanie optymalizacji w organizacji sprzedaży i dystrybucji. Dr Zbigniew Mendel w swoim felietonie o zmianie formuły dystrybucji, która może okazać się kluczowa w czasie kryzysu.
Czytaj dalejArystotelesowski złoty środek i przyzwoitość w biznesie
Panująca dosyć powszechnie euforia w ocenie rodzimej rzeczywistości gospodarczej i jej perspektyw – niezależnie od sektorowej specyfiki i jej niuansów – wymaga rzetelnej próby analizy podstaw takich ocen i pozytywnych rekomendacji.
Czytaj dalejMarketing w trudnych czasach
Gdy nadchodzi kryzys, większość firm wprowadza program oszczędnościowy, który zazwyczaj zaczyna się od cięć w marketingu. Jednak historia wielu przedsiębiorstw udowadnia, że reklama w takim okresie może przynieść wysokie plony. Zatem wydawać na marketing czy na nim oszczędzać?
Czytaj dalejJak pływanie bez majtek
Zbigniew Mendel, były szef Gerdy i Izotermu, przyjął zaproszenie do wywiadu dla nas. Bardzo klarownie mówi w nim o przyczynach obecnego kryzysu, o sposobach działania w tych warunkach, ale też o perspektywie wyjścia z tego kryzysu.
Czytaj dalejCzy naszym zmartwieniem jest tylko inflacja?
W dyskusjach dominuje kwestia tempa otwierania sparaliżowanej gospodarki, a szerzej życia publicznego, zatrudnienia/bezrobocia oraz inflacji. Generalnie spodziewamy się dużej presji inflacyjnej, której skutki uderzą w zachowania i preferencje konsumentów oraz niestety oszczędności.
Czytaj dalej