Ponadczasowa symbolika „małej łyżeczki”

Ponadczasowa symbolika „małej łyżeczki”

Dr Zbigniew Mendel pisze w swoim felietonie na temat współczesnej odmianie kapitalizmu i potrzebie zmian postaw, szczególnie ze strony pracodawców.

Czytaj dalej
Kiedy powściągliwość jest prawdziwą cnotą?

Kiedy powściągliwość jest prawdziwą cnotą?

Dostępność i cena nośników energii oraz działania osłonowe są głównymi tematami debaty publicznej w Polsce. O swoich przemyśleniach w zakresie wsparcia sektora prywatnego przez rząd piszę dr Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej
Eksporterom będzie łatwiej

Eksporterom będzie łatwiej

Prof. Janusz Filipiak o sytuacji na rynku: w odróżnieniu od poprzednich kryzysów ten jest wielowymiarowy, któremu dodatkowo towarzyszy wojna Rosja-Ukraina. Wśród ekspertów dominuje przekonanie, że idą ciężkie czasy. To nie jest kwestia tego, czy będzie źle, lecz raczej jak bardzo źle.

Czytaj dalej
Fotowoltaika: busola czy przestroga?

Fotowoltaika: busola czy przestroga?

Rynek fotowoltaiki do niedawna nosił znamiona rynku innowacyjnego w wielu aspektach. Dlaczego ta branża znalazła się na zakręcie i czy podobny los czeka stolarkę? Wyjaśnia w swoim felietonie dr Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej
Arystotelesowski złoty środek i przyzwoitość w biznesie

Arystotelesowski złoty środek i przyzwoitość w biznesie

Panująca dosyć powszechnie euforia w ocenie rodzimej rzeczywistości gospodarczej i jej perspektyw – niezależnie od sektorowej specyfiki i jej niuansów – wymaga rzetelnej próby analizy podstaw takich ocen i pozytywnych rekomendacji.

Czytaj dalej
Mizeria czy rozwój?

Mizeria czy rozwój?

Monitorując media i analizując publicznie dostępne dane statystyczne, można dojść do wniosku, że w ocenie najbliższej polskiej perspektywy gospodarczej, dominują dwa, skrajne stanowiska – zauważa Zbigniew Mendel w swoim felietonie.

Czytaj dalej
Polak Polakowi wilkiem?

Polak Polakowi wilkiem?

Zbigniew Mendel w swoim felietonie zauważa niepokojące zjawisko na rynkach eksportowych – polskie firmy w walce o zagraniczne kontrakty zaczynają wzajemnie zwalczać się niską ceną i marżą. Jakie niesie to za sobą konsekwencje?

Czytaj dalej
Pracodawca, pracobiorca, konsument – kogo powinni wspierać w kryzysie rządzący?

Pracodawca, pracobiorca, konsument – kogo powinni wspierać w kryzysie rządzący?

O starciu różnych szkół ekonomii w dobie kryzysu oraz roli państwa w trudnych czasach w swoim felietonie pisze Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej