Budujemy, remontujemy i/czy jemy?
Zamieszanie z Nowym Ładem, stan i perspektywy relacji z Unią Europejską oraz inflacja, to nie jedyne wyzwania przed którymi stoimy. O niebezpieczeństwie zadłużenia kredytów hipotecznych oraz presji inflacyjnej pisze doktor Zbigniew Mendel.
Czytaj dalejKonsolidacja stolarki otworowej w Europie i jej potencjalne skutki
Postęp technologiczny i szeroka dostępność know-how powodują, że coraz mniej istotne jest to, kto wyprodukuje najtaniej, a znaczenie ma, kto dysponuje większością marży handlowej.
Czytaj dalejDwie marki, dwie drogi. A rezultaty?
W branży stolarki otworowej wszczęte zostały w ostatnim czasie ważkie, nowatorskie działania marketingowe, o prawdziwie strategicznym charakterze: dwa krańcowo różne pod wieloma aspektami podmioty, zdecydowały się na modyfikację swojego dotychczasowego podejścia odnośnie posiadanych marek handlowych.
Czytaj dalejCzy trend na regionalność i tradycyjność dotyczy tylko branży FMCG?
W branży spożywczej modne stały się produkty regionalne i tradycyjne. Zbigniew Mendel w swoim felietonie zadaje pytanie, czy tylko w świecie FMCG można stawiać na regionalizm produktów.
Czytaj dalejMizeria czy rozwój?
Monitorując media i analizując publicznie dostępne dane statystyczne, można dojść do wniosku, że w ocenie najbliższej polskiej perspektywy gospodarczej, dominują dwa, skrajne stanowiska – zauważa Zbigniew Mendel w swoim felietonie.
Czytaj dalejUderzenie w płace uderzy w popyt
W toku postępowań rekrutacyjnych zauważalne jest, że aspiracje płacowe potencjalnych kandydatów wyraźnie spadły. Jestem przerażony i porażony – pisze w swoim felietonie Zbigniew Mendel.
Czytaj dalejSłowo się rzekło… w biznesie
Są w biznesie procesy i zjawiska o ponadczasowym znaczeniu i analogicznej wartości, bez względu na skalę i sektor prowadzonej działalności. Jednym z nich jest odpowiedzialność za słowo – pisze Zbigniew Mendel.
Czytaj dalejJa „mam” i ty „masz”… przedstawicieli
Zasadnym wydaje się dziś rozważenie jeszcze jednej opcji: konsolidacji funkcjonalnej sił sprzedaży między podmiotami nie konkurującymi ze sobą bezpośrednio.
Czytaj dalej