Budujemy, remontujemy i/czy jemy?

Budujemy, remontujemy i/czy jemy?

Zamieszanie z Nowym Ładem, stan i perspektywy relacji z Unią Europejską oraz inflacja, to nie jedyne wyzwania przed którymi stoimy. O niebezpieczeństwie zadłużenia kredytów hipotecznych oraz presji inflacyjnej pisze doktor Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej
Konsolidacja stolarki otworowej w Europie i jej potencjalne skutki

Konsolidacja stolarki otworowej w Europie i jej potencjalne skutki

Postęp technologiczny i szeroka dostępność know-how powodują, że coraz mniej istotne jest to, kto wyprodukuje najtaniej, a znaczenie ma, kto dysponuje większością marży handlowej.

Czytaj dalej
Dwie marki, dwie drogi. A rezultaty?

Dwie marki, dwie drogi. A rezultaty?

W branży stolarki otworowej wszczęte zostały w ostatnim czasie ważkie, nowatorskie działania marketingowe, o prawdziwie strategicznym charakterze: dwa krańcowo różne pod wieloma aspektami podmioty, zdecydowały się na modyfikację swojego dotychczasowego podejścia odnośnie posiadanych marek handlowych.

Czytaj dalej
Czy trend na regionalność i tradycyjność dotyczy tylko branży FMCG?

Czy trend na regionalność i tradycyjność dotyczy tylko branży FMCG?

W branży spożywczej modne stały się produkty regionalne i tradycyjne. Zbigniew Mendel w swoim felietonie zadaje pytanie, czy tylko w świecie FMCG można stawiać na regionalizm produktów.

Czytaj dalej
Mizeria czy rozwój?

Mizeria czy rozwój?

Monitorując media i analizując publicznie dostępne dane statystyczne, można dojść do wniosku, że w ocenie najbliższej polskiej perspektywy gospodarczej, dominują dwa, skrajne stanowiska – zauważa Zbigniew Mendel w swoim felietonie.

Czytaj dalej
Uderzenie w płace uderzy w popyt

Uderzenie w płace uderzy w popyt

W toku postępowań rekrutacyjnych zauważalne jest, że aspiracje płacowe potencjalnych kandydatów wyraźnie spadły. Jestem przerażony i porażony – pisze w swoim felietonie Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej
Słowo się rzekło… w biznesie

Słowo się rzekło… w biznesie

Są w biznesie procesy i zjawiska o ponadczasowym znaczeniu i analogicznej wartości, bez względu na skalę i sektor prowadzonej działalności. Jednym z nich jest odpowiedzialność za słowo – pisze Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej
Ja „mam” i ty „masz”… przedstawicieli

Ja „mam” i ty „masz”… przedstawicieli

Zasadnym wydaje się dziś rozważenie jeszcze jednej opcji: konsolidacji funkcjonalnej sił sprzedaży między podmiotami nie konkurującymi ze sobą bezpośrednio.

Czytaj dalej