Kryzys wymusi zmiany w strukturze dystrybucji?

Kryzys wymusi zmiany w strukturze dystrybucji?

Najbliższe kwartały i lata wiele zmienią. Jedną z tych zmian będzie szukanie optymalizacji w organizacji sprzedaży i dystrybucji. Dr Zbigniew Mendel w swoim felietonie o zmianie formuły dystrybucji, która może okazać się kluczowa w czasie kryzysu.

Czytaj dalej
Fotowoltaika: busola czy przestroga?

Fotowoltaika: busola czy przestroga?

Rynek fotowoltaiki do niedawna nosił znamiona rynku innowacyjnego w wielu aspektach. Dlaczego ta branża znalazła się na zakręcie i czy podobny los czeka stolarkę? Wyjaśnia w swoim felietonie dr Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej
Chcieć to móc czy musieć to chcieć?

Chcieć to móc czy musieć to chcieć?

Doktor Zbigniew Mendel dzieli się refleksjami i wątpliwościami, które naszły po lekturze książki K. Raworth „Ekonomia Obwarzanka. Siedem sposobów myślenia o ekonomii XXI wieku”.

Czytaj dalej
Budujemy, remontujemy i/czy jemy?

Budujemy, remontujemy i/czy jemy?

Zamieszanie z Nowym Ładem, stan i perspektywy relacji z Unią Europejską oraz inflacja, to nie jedyne wyzwania przed którymi stoimy. O niebezpieczeństwie zadłużenia kredytów hipotecznych oraz presji inflacyjnej pisze doktor Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej
Konsolidacja stolarki otworowej w Europie i jej potencjalne skutki

Konsolidacja stolarki otworowej w Europie i jej potencjalne skutki

Postęp technologiczny i szeroka dostępność know-how powodują, że coraz mniej istotne jest to, kto wyprodukuje najtaniej, a znaczenie ma, kto dysponuje większością marży handlowej.

Czytaj dalej
Dwie marki, dwie drogi. A rezultaty?

Dwie marki, dwie drogi. A rezultaty?

W branży stolarki otworowej wszczęte zostały w ostatnim czasie ważkie, nowatorskie działania marketingowe, o prawdziwie strategicznym charakterze: dwa krańcowo różne pod wieloma aspektami podmioty, zdecydowały się na modyfikację swojego dotychczasowego podejścia odnośnie posiadanych marek handlowych.

Czytaj dalej
Czy trend na regionalność i tradycyjność dotyczy tylko branży FMCG?

Czy trend na regionalność i tradycyjność dotyczy tylko branży FMCG?

W branży spożywczej modne stały się produkty regionalne i tradycyjne. Zbigniew Mendel w swoim felietonie zadaje pytanie, czy tylko w świecie FMCG można stawiać na regionalizm produktów.

Czytaj dalej
Mizeria czy rozwój?

Mizeria czy rozwój?

Monitorując media i analizując publicznie dostępne dane statystyczne, można dojść do wniosku, że w ocenie najbliższej polskiej perspektywy gospodarczej, dominują dwa, skrajne stanowiska – zauważa Zbigniew Mendel w swoim felietonie.

Czytaj dalej