Ponadczasowa symbolika „małej łyżeczki”
Dr Zbigniew Mendel pisze w swoim felietonie na temat współczesnej odmianie kapitalizmu i potrzebie zmian postaw, szczególnie ze strony pracodawców.
Czytaj dalejKiedy powściągliwość jest prawdziwą cnotą?
Dostępność i cena nośników energii oraz działania osłonowe są głównymi tematami debaty publicznej w Polsce. O swoich przemyśleniach w zakresie wsparcia sektora prywatnego przez rząd piszę dr Zbigniew Mendel.
Czytaj dalejKryzys wymusi zmiany w strukturze dystrybucji?
Najbliższe kwartały i lata wiele zmienią. Jedną z tych zmian będzie szukanie optymalizacji w organizacji sprzedaży i dystrybucji. Dr Zbigniew Mendel w swoim felietonie o zmianie formuły dystrybucji, która może okazać się kluczowa w czasie kryzysu.
Czytaj dalejFotowoltaika: busola czy przestroga?
Rynek fotowoltaiki do niedawna nosił znamiona rynku innowacyjnego w wielu aspektach. Dlaczego ta branża znalazła się na zakręcie i czy podobny los czeka stolarkę? Wyjaśnia w swoim felietonie dr Zbigniew Mendel.
Czytaj dalejChcieć to móc czy musieć to chcieć?
Doktor Zbigniew Mendel dzieli się refleksjami i wątpliwościami, które naszły po lekturze książki K. Raworth „Ekonomia Obwarzanka. Siedem sposobów myślenia o ekonomii XXI wieku”.
Czytaj dalejBudujemy, remontujemy i/czy jemy?
Zamieszanie z Nowym Ładem, stan i perspektywy relacji z Unią Europejską oraz inflacja, to nie jedyne wyzwania przed którymi stoimy. O niebezpieczeństwie zadłużenia kredytów hipotecznych oraz presji inflacyjnej pisze doktor Zbigniew Mendel.
Czytaj dalejKonsolidacja stolarki otworowej w Europie i jej potencjalne skutki
Postęp technologiczny i szeroka dostępność know-how powodują, że coraz mniej istotne jest to, kto wyprodukuje najtaniej, a znaczenie ma, kto dysponuje większością marży handlowej.
Czytaj dalejDwie marki, dwie drogi. A rezultaty?
W branży stolarki otworowej wszczęte zostały w ostatnim czasie ważkie, nowatorskie działania marketingowe, o prawdziwie strategicznym charakterze: dwa krańcowo różne pod wieloma aspektami podmioty, zdecydowały się na modyfikację swojego dotychczasowego podejścia odnośnie posiadanych marek handlowych.
Czytaj dalej