Next Energy Technologies opracował prototyp szklanej fasady z powłoką fotowoltaiczną. Produkt dostarczony został francuskiej firmie Bouygues w Paryżu.
Amerykańska firma Next Energy Technologies opracowała przeźroczystą powłokę fotowoltaiczną, która umożliwia przekształcenie okien w panele solarne. Firma przygotowała i dostarczyła właśnie prototyp ściany fasadowej z powłoką fotowoltaiczną francuskiemu przedsiębiorstwu budowlanemu Bouygues Bâtiment International . Konstrukcja składa się z 10 okien pokrytych ogniwami fotowoltaicznymi. Next opracowało okno fasadowe we współpracy z partnerami – producentem ścian osłonowych Walter & Wolf oraz producentem szkła Glassfab Tempering Service/Solarfab, obie firmy mają siedzibę w Kalifornii.
Nowe rozwiązanie Next umożliwi wykorzystanie promieniowanie podczerwonego oraz UV i przekształcenie go w energię elektryczną w budynkach komercyjnych. Jak podliczyła firma, instalacja fotowoltaiki w szklanym budynku biurowym może zrównoważyć zużycie energii o ok. 20 proc. W dłuższej perspektywie prognozowana jest duża oszczędność energii, co przekłada się na niższe koszty użytkowania budynku.
Bouygues Bâtiment International podkreśla, że dzięki wprowadzeniu konstrukcji fasad z powłokami fotowoltaicznymi do oferty, firma będzie mogła zaproponować klientom proste, zrównoważone i opłacalne rozwiązanie dla budynków, które są autonomiczne w zarządzaniu energią. Szczegóły na temat nowego rozwiązania można znaleźć m.in. TUTAJ.
Tagi
BouyguesBouygues Bâtiment Internationalfasada szklanafotowoltaikaNextNext Energy TechnologiesprototypZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".