Szklane biurowce będą produkować energię

Autor: |Data publikacji:

Next Energy Technologies opracował prototyp szklanej fasady z powłoką fotowoltaiczną. Produkt dostarczony został francuskiej firmie Bouygues w Paryżu.

Amerykańska firma Next Energy Technologies opracowała przeźroczystą powłokę fotowoltaiczną, która umożliwia przekształcenie okien w panele solarne. Firma przygotowała i dostarczyła właśnie prototyp ściany fasadowej z powłoką fotowoltaiczną francuskiemu przedsiębiorstwu budowlanemu Bouygues Bâtiment International . Konstrukcja składa się z 10 okien pokrytych ogniwami fotowoltaicznymi. Next opracowało okno fasadowe we współpracy z partnerami – producentem ścian osłonowych Walter & Wolf oraz producentem szkła Glassfab Tempering Service/Solarfab, obie firmy mają siedzibę w Kalifornii.

Nowe rozwiązanie Next umożliwi wykorzystanie promieniowanie podczerwonego oraz UV i przekształcenie go w energię elektryczną w budynkach komercyjnych. Jak podliczyła firma, instalacja fotowoltaiki w szklanym budynku biurowym może zrównoważyć zużycie energii o ok. 20 proc. W dłuższej perspektywie prognozowana jest duża oszczędność energii, co przekłada się na niższe koszty użytkowania budynku.

Bouygues Bâtiment International podkreśla, że dzięki wprowadzeniu konstrukcji fasad z powłokami fotowoltaicznymi do oferty, firma będzie mogła zaproponować klientom proste, zrównoważone i opłacalne rozwiązanie dla budynków, które są autonomiczne w zarządzaniu energią. Szczegóły na temat nowego rozwiązania można znaleźć m.in. TUTAJ.

 

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.