Jak poinformowało Centrum Analiz Branżowych w opublikowanym dziś biuletynie kwartalnym, w pierwszym kwartale 2021 roku wyeksportowano z Polski ponad 2 mln okien. To znaczny wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Z treści biuletynu kwartalnego „Okna i drzwi”, przygotowanego przez Centrum Analiz Branżowych, wynika, że od stycznia do marca 2021 roku wyeksportowano 2,08 mln okien. To aż o 15,1 proc. więcej niż w I kwartale 2020 roku! Największą dynamikę wzrostu odnotowano w oknach tworzywowych i aluminiowych. Cieszy też fakt, że po dwóch słabszych pierwszych miesiącach tego roku na plusie są już też okna drewniane.
Marzec 2021 roku okazał się dla producentów stolarki wyjątkowo udany, zarówno pod względem produkcji, jak i eksportu okien. Warto zaznaczyć, że w samym marcu eksport okien zwiększył się aż o ¼ w porównaniu do marca 2020 roku.
Więcej na temat eksportu w I kwartale 2021 roku usłyszą Państwo w nadchodzącym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”. Premiera w środę 2 czerwca. Polecamy!
Biuletyn kwartalny „Okna i drzwi” to publikowane cztery razy w roku opracowanie, w którym Centrum Analiz Branżowych analizuje dane dotyczące produkcji, eksportu oraz importu w ujęciu ilościowym. Prenumeratorzy biuletynów otrzymują wyniki dla stolarki okiennej (w podziale na okna z PCW, drewniane, metalowe) oraz drzwiowej (w podziale na drzwi, drewniane, metalowe oraz z PCW). Opracowania pomagają śledzić bieżące zmiany na rynku i analizować dynamikę zmian w poszczególnych segmentach rynku stolarki. Więcej na temat biuletynów TUTAJ.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".