Wielkość światowego rynku okien i drzwi będzie rosła w okresie 2024-2036 o 5 proc. rocznie. Na koniec przekroczy 494 mld dol.
Takie prognozy przedstawia Reaserch Nester. Jako bazowy analitycy przyjęli rok 2023, w którym wielkość tej branży wyniosła ponad 265 mld dol. Ponadto oczekują oni, że do końca 2025 r. renowacje budynków mieszkalnych wygenerują przychody w wysokości 266,4 mld dol.
Jeśli chodzi o wiodące segmenty branży, to największy udziału w światowym rynku będzie miała stolarka z ramami z PCW. Udział rynku mieszkaniowego szacowany jest na 54 proc.
Możliwości rozwoju rynku europejskiego
W podziale na regiony na koniec okresu prognozy, czyli w roku 2036, największy ma być rynek północnoamerykański, z udziałem 37 proc. w rynku światowym. Dominować będzie segment mieszkaniowy. Drugie miejsce zajmie region Azji i Pacyfiku, obejmujący 26 proc. Prognoza Reaserch Nester dla Europy nie obejmuje tak długiego okresu. Rynek okien i drzwi w tym regionie jest obecnie w trudnej sytuacji. Jednak analitycy widzą do 2031 roku możliwości rozwoju w tym obszarze dzięki rosnącej populacji imigrantów i rozwojowi infrastruktury. Podkreślają też znaczenie dążenia do zmniejszania śladu węglowego jako czynnika rozwoju branży. Jako przykład wskazują w tym aspekcie Wielką Brytanię, a spoza Europy – Kanadę, które szczególnie zachęcają do stosowania energooszczędnych okien i drzwi.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".