Światowy rynek drzwi w ciągu 5 lat wzrośnie o połowę

Autor: RK |Data publikacji: 2018-12-02

O ponad połowę, do 120 mld euro wzrośnie do roku 2024 wartość światowego rynku drzwi. W roku 2016 wartość ta wynosiła „zaledwie” 77,5 mld euro. Największy udział w nim miała grupa drzwi przesuwnych, których sprzedano wówczas ok. 190 mln sztuk. Na drugim miejscu znajdowały się drzwi rozwierne z udziałem niemal 28-procentowym. Takie informacje przekazało kierownictwo Grupy ROTO podczas spotkania z dziennikarzami europejskiej prasy budowlanej w Grazu.

Jak wygląda rynek drzwi?

Jeśli wziąć po uwagę rodzaj materiału z jakiego wykonane są drzwi, to według ROTO, 33 proc. z nich wykonane jest z metalu (stal lub aluminium), 30 proc. z drewna, a 25 proc. z PCW. W samym tylko obszarze niemieckojęzycznym w roku 2016 sprzedano niemal 10 mln sztuk drzwi o wartości prawie 3 mld euro, z czego 1,35 mld euro przypadło na drzwi wejściowe. ROTO prognozuje, że wielkości te wzrosną do roku 2024 o 55 proc. Ten optymizm potwierdzają również dane z najnowszego biuletynu stolarki, opublikowanego właśnie przez Centrum Analiz Branżowych, gdzie pokazano, że po 3 kwartałach tego roku produkcja drzwi w naszym kraju wzrosła o ponad 7 proc., a wzrost eksportu okien z PCW był dwucyfrowy.

 

Zobacz również

Press Glass i Rawlplug inwestują miliony za granicą

Press Glass i Rawlplug inwestują miliony za granicą

Forbes opublikował właśnie listę 25 największych polskich prywatnych inwestorów za granicą. Znalazły się na niej m.in. Press Glass i Rawlplug.

Dobroplast uruchamia kolejną linię do okien!

Dobroplast uruchamia kolejną linię do okien!

W Dobroplaście ruszyła produkcja na nowej linii okiennej, w pełni zautomatyzowanej. Jej uroczyste otwarcie i inauguracja miały miejsce 10 grudnia br. Przy tej okazji portal zambrowiacy.pl wspomniał pierwszych właścicieli, państwa Kaczyńskich.

Nowy sezon, kolejne możliwości

Nowy sezon, kolejne możliwości

Stawianie w reklamie na jeden rodzaj medium przy dzisiejszej konsumpcji środków masowego przekazu jest nieefektywne. Dlatego Forum Branżowe rusza właśnie w nowy sezon, w którym oferuje jeszcze więcej możliwości wielokanałowego dotarcia do odbiorców.