Światowy rynek drzwi w ciągu 5 lat wzrośnie o połowę

Autor: RK |Data publikacji: 2018-12-02

O ponad połowę, do 120 mld euro wzrośnie do roku 2024 wartość światowego rynku drzwi. W roku 2016 wartość ta wynosiła „zaledwie” 77,5 mld euro. Największy udział w nim miała grupa drzwi przesuwnych, których sprzedano wówczas ok. 190 mln sztuk. Na drugim miejscu znajdowały się drzwi rozwierne z udziałem niemal 28-procentowym. Takie informacje przekazało kierownictwo Grupy ROTO podczas spotkania z dziennikarzami europejskiej prasy budowlanej w Grazu.

Jak wygląda rynek drzwi?

Jeśli wziąć po uwagę rodzaj materiału z jakiego wykonane są drzwi, to według ROTO, 33 proc. z nich wykonane jest z metalu (stal lub aluminium), 30 proc. z drewna, a 25 proc. z PCW. W samym tylko obszarze niemieckojęzycznym w roku 2016 sprzedano niemal 10 mln sztuk drzwi o wartości prawie 3 mld euro, z czego 1,35 mld euro przypadło na drzwi wejściowe. ROTO prognozuje, że wielkości te wzrosną do roku 2024 o 55 proc. Ten optymizm potwierdzają również dane z najnowszego biuletynu stolarki, opublikowanego właśnie przez Centrum Analiz Branżowych, gdzie pokazano, że po 3 kwartałach tego roku produkcja drzwi w naszym kraju wzrosła o ponad 7 proc., a wzrost eksportu okien z PCW był dwucyfrowy.

 

Zobacz również

Ciekawe artykuły na Wielki Poniedziałek

Ciekawe artykuły na Wielki Poniedziałek

Redakcja ForumBranzowe.com przygotowała najciekawsze artykuły z ostatnich tygodni, które były publikowane na łamach serwisu. Mamy nadzieję, że będzie to ciekawa lektura w ten świąteczny dzień. 

Eko-Okna uruchamiają sklep internetowy z oknami

Eko-Okna uruchamiają sklep internetowy z oknami

Największy w Polsce producent okien za pośrednictwem nowego serwisu internetowego prezentuje swoje produkty wyprzedażowe, magazynowe w strefie gospodarczej przedsiębiorstwa. Wśród nich można znaleźć wiele okien i drzwi, będących np. owocem błędnych zamówień.

POZBUD: wzrost przychodów, ale nie ze stolarki

POZBUD: wzrost przychodów, ale nie ze stolarki

Pozbud podsumował 2018 r. pod względem handlowym. Firma zanotowała wzrost sprzedaży na poziomie 28 proc. Wartość sprzedaży stolarki wyniosła 63,3 mln zł.