Roto NX z nową powłoką antykorozyjną

Autor: PG |Data publikacji: 2018-11-13

W austriackim mieście Graz w dniach 13-14 listopada odbywa się międzynarodowa konferencja prasowa Roto. Przedstawiciele niemieckiej firmy omówili na niej m.in. rozwój rozwierno-uchylnego systemu okuć okiennych NX i poinformowali o wprowadzeniu do niego nowej powłoki antykorozyjnej Sil Level 6. Czy będzie to miało wpływ na cenę?

Roto stawia na dalszy rozwój produktów w ramach systemu NX. Jak przedstawiono na konferencji prasowej w Grazu,  firma intensywnie pracowała nad zwiększaniem żywotności produktów poprzez jeszcze lepsze zabezpieczenie powierzchni. W badaniach nad rozwojem ochrony antykorozyjnej wzięto pod uwagę m.in. warunki klimatyczne i parametry środowiskowe.

Rezultatem jest powłoka Sil Level 6. Szóstka w nazwie nie znalazła się bez powodu. Rozróżnia się bowiem pięć klas antykorozyjnych, a nowe rozwiązanie przewyższa warunki klasy piątej zabezpieczenia antykorozyjnego. Powłoka lepiej chroni też przed ścieraniem elementów łączących i ślizgowych. Nowa powłoka antykorozyjna ma być standardem w systemie NX od 2019 roku. Implementacja nowej powłoki według zapewnień przedstawicieli Roto nie wpłynie na cenę poszczególnych elementów.

System okuć rozwierno-uchylnych NX był przedstawiany na zeszłorocznej konferencji. Jest on rozwinięciem sprawdzonego systemu NT. Wprowadzono w nim szereg ciekawych rozwiązań. Jednym z nim były zabezpieczenia antywyważeniowe, dzięki którym okno TiltSafe zapewnia klasę RC2 nawet w pozycji uchylnej. Udało się to osiągnąć dzięki trzem stalowym zaczepom antywyważeniowym, połączonym z antywyważeniową rolką ryglującą i klamką zamykaną na kluczyk. Okna z tym rozwiązaniem mogą również działać w systemie domu inteligentnego, a wielkość uchyłu zarówno w wersji manualnej, jak i  elektrycznej wynosi do 65 mm.

Zobacz również

Fibaro: nowa fabryka, większe możliwości

Fibaro: nowa fabryka, większe możliwości

W Wysogotowie pod Poznaniem otwarto nową fabrykę Fibaro. Spółka chce w niej podwoić produkcję urządzeń Smart Home.

Smart home intensywnie reklamowany w Polsce

Smart home intensywnie reklamowany w Polsce

Dobra wiadomość dla dystrybutorów automatyki domowej marek Somfy i Nice. Obie firmy zdecydowały się na przeprowadzenie w Polsce dużych kampanii reklamowych, które mają przekonać Polaków do rozwiązań z zakresu smart home.

NiceHome w Leroy Merlin

NiceHome w Leroy Merlin

Od kwietnia w sklepach Leroy Merlin dostępna jest nowa linia automatyki do samodzielnego montażu o nazwie NiceHome.