Międzynarodowa Grupa Häfele mimo załamania spowodowanego pandemią stale się rozwija, choć tempo wzrostu osłabło. W roku 2021 odnotowała 22-procentowy wzrost sprzedaży, w 2022 – wyniósł on jedynie 10 procent. Obroty to ok. 1,87 mld euro i zostały wypracowane w oddziałach w 38 krajach przez blisko 8 tys. osób.
Wielki jubileuszowy weekend 100-lecia przedsiębiorstwa odbędzie się w centrali w Nagold w Niemczech od 21 do 23 lipca. Działania związane z rocznicą zaplanowano na cały rok. Natomiast niewątpliwie nieoczekiwanym i niepożądanym dodatkiem stał się cyberatak, który miał miejsce na początku lutego tego roku. W oddziałach na całym świecie zostały wyłączone wszystkie systemy. Jednak już po dwóch tygodniach firma była w stanie odbudować zdolność do dostarczania i wznowienia prawie pełnej działalności biznesowej. Ponadto zainwestowała dużą kwotę w zbudowanie całkowicie nowej architektury bezpieczeństwa IT.
Gregor Riekena, CEO Grupy Häfele:
Silna podstawa ekonomiczna, zdecydowane działania i globalna spójność były decydującymi czynnikami nie tylko do sprostania temu wyzwaniu, ale także do wyjścia z niego silniejszym. Po tym trudnym początku roku 2023 wszyscy jesteśmy tym bardziej szczęśliwi.
Häfele, które w swoim asortymencie ma m.in szeroką ofertę okuć drzwiowych i budowlanych, oprócz innowacji i cyfryzacji koncentruje się też na całkiem innych działaniach. Kładzie duży nacisk na działania odpowiedzialne społecznie oraz ekologiczne, mające na celu oszczędzanie zasobów naturalnych. Kwestie zrównoważonego rozwoju od ubiegłego roku nabierają w firmie coraz większego znaczenia. Dowodem zaangażowania jest publikacja pierwszego raportu zrównoważonego rozwoju wiosną 2023 roku. A także przystąpienie do karty WIN ustanowionej przez kraj związkowy Badenia-Wirtembergia. W ten sposób przedsiębiorstwa zobowiązują się do przestrzegania zasad zrównoważonego zarządzania.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".