Stollar ze wzrostami i inwestycjami proekologicznymi

Autor: |Data publikacji:

Stollar poinformował naszą redakcję o swoich wynikach finansowych za 2020 r. Firma odnotowała niewielki wzrost w porównaniu z poprzednim sezonem. Na plusie była również sprzedaż eksportowa. Ostatnio producent zainwestował również w automatyzację procesu produkcyjnego. 

Obrót firmy Stollar wyniósł w 2020 roku ponad 134 mln zł, co oznacza niewielki wzrost względem roku 2019, który Stollar zakończył z wynikiem ok. 132,5 mln obrotu. Producent podał, że najlepiej prezentowały się wyniki na rynkach zachodnich. Dużą dynamikę wzrostu sprzedaży Stollar odnotował w Niemczech, Belgii oraz we Francji. Również eksport do Stanów Zjednoczonych się pozytywnie rozwinął. Firma szacuje, że wzrost eksportu w 2020 r. w porównaniu z rokiem 2019 wyniósł kilka procent.

Producent z Suwałk uruchomił niedawno w pełni zautomatyzowaną produkcję w nowej hali o powierzchni 7 tys. mkw. Firma z dumą podkreśla, że systemy do sprężonego powietrza w nowej hali wykonane są w systemie AirNET, dzięki czemu wszystkimi elektrozaworami można zarządzać równolegle z poziomu sterownika centralnego lub bezpośrednio z komputera.

fot. Atlas Copco

Wcześniejsza instalacja działała na ciśnieniu o 1 bar wyższym, a jego obniżenie spowodowało redukcję zużycia energii elektrycznej potrzebnej do jego wytwarzania o 8 proc. W firmie wprowadzono również specjalny plan produkcyjny, co umożliwiło planowanie godzin pracy sprężarowni, dzięki czemu udaje się uniknąć strat energii elektrycznej. Ciepło generowane podczas procesu sprężania od teraz jest odzyskiwane i wykorzystywane do ogrzewania powietrza oraz gorącej wody. W okresach, gdy panują na zewnątrz wyższe temperatury ciepło odpadowe jest magazynowane w specjalistycznych zbiornikach. Działania te wpłynęły na redukcję emisji CO2 przez zakład produkcyjny. 

 

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.