Stolbud ze wzrostem sprzedaży za pierwsze półrocze

Autor: |Data publikacji:

Stolbud zalicza minione półrocze do udanych. Firma zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży.

Stolbud, producent ślusarki aluminiowej, odnotował w minionym półroczu ok. 20-procentowy wzrost wartości przychodów ze sprzedaży w porównaniu do pierwszego półrocza 2021 r. Według firmy wpływ na ten wynik miało kilka czynników. Oprócz popytu na okna, na wzrost wartości sprzedaży oddziaływały podwyżki materiałów do produkcji, energii i kosztów produkcji. Firma zauważyła także, że w ostatnich miesiącach zmniejsza się liczba zapytań. Jest to efekt m.in. podwyższonych stóp procentowych, co powoduje, że kredyty dla wielu ludzi stają się za drogie. Według Stolbudu na rynku panuje przede wszystkim duża niepewność i klienci odkładają decyzję o inwestycjach.

Stolbud oferuje ślusarkę aluminiową w grupie produktów premium. Według firmy na takie wyroby stale znajduje się grono klientów, które może się nieznacznie zmniejszyć w czasach dekoniunktury. Klienci, którzy inwestują w aluminiowe okna, to właściciele rezydencji, którym przede wszystkim zależy na estetyce. Ludzie szukają okien o jak najmniej widocznych profilach i dużych przeszkleniach, dzięki którym do wnętrza dociera dużo światła. Cena zwykle znajduje się na dalszym miejscu, przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

Zobacz również

XV Kongres Stolarki Polskiej już w przyszłym tygodniu

XV Kongres Stolarki Polskiej już w przyszłym tygodniu

W dniach 22–23 maja w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbędzie się XV Kongres Stolarki Polskiej organizowany przez Związek POiD.

„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują

„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują

Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.

Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025

Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025

Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.