Stolarka w czerwcu podrożała też w marketach budowlanych

Autor: |Data publikacji:

Ceny w sklepach budowlanych Grupy PSB średnio wzrosły w czerwcu w porównaniu do czerwca 2020 o 7,1 proc., dużo droższa jest także stolarka.

Polskie Składy Budowlane śledzą ceny w marketach należących do Grupy. Firma podsumowała właśnie zmiany cen w czerwcu. W tym roku, w stosunku do roku ubiegłego, ceny w czerwcu są średnio wyższe o 7,1 proc. i podwyżki widać w 19 grupach towarowych. Stolarka budowlana, czyli w przypadku PSB przede wszystkim drzwi są droższe o 7 proc. i te produkty znajdują się na 9. pozycji pod kątem wzrostu cen. Najwięcej klienci muszą wydać na płyty OSB, bo o 40 proc. więcej niż w zeszłym roku.

PSB podsumowały także całe półrocze pod kątem zmiany cen. Z zebranych danych wynika, że od stycznia do końca czerwca wzrosły one o 5,5 proc., także w 19 grupach towarowych. Stolarka budowlana w tym półroczu, w stosunku do pierwszego półrocza 2020 r. jest droższa o 3,8 proc. Najwyższy wzrost widać w przypadku płyt OSB – o 26,9 proc.

Obserwując sklepy sprzedające okna stwierdzamy, że wzrost cen okien w I półroczu 2021 roku wyniósł ok. 12 proc. Skąd ta różnica? Otóż w asortymencie PSB większość sprzedawanej stolarki stanowią drzwi wewnętrzne i te rzeczywiście zdrożały mniej. Poza tym wielu udziałowców PSB (składów budowlanych) ma bezpośrednie umowy z producentami okien i ich dane zakupowe/sprzedażowe są poza statystykami centrali Grupy. Uznając więc obliczenia cenowe PSB za prawdziwe należy uwzględnić te okoliczności i przyjąć, że rynkowy wzrost cen okien był jednak wyższy niż owe 7 proc. Według szacunków Centrum Analiz Branżowych wyniósł on w granicach 12-15 proc.

Otwarty 1 lipca sklep Mrówka w Drezdenku.

Na przełomie czerwca i lipca udało się także otworzyć kolejne punkty handlowe w Grupie PSB. Działalność handlową rozpoczęły m.in. sklepy Mrówka w Zabłociu oraz w Drezdenku (na zdjęciu powyżej). Obecnie do Grupy PSB należy już 337 marketów budowlanych marki Mrówka.

Zobacz również

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.

Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)

Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)

Gościem nowego wydania miesięcznika „Forum Branżowe” (12/2025) jest Michał Godlewski, założyciel i właściciel firmy Monolit.