Jak wynika z analiz wiodących niemieckich stowarzyszeń branżowych, tamtejszy rynek stolarki rozwijał się w 2020 roku znacznie lepiej niż przewidywano. Jednak w tym sezonie analitycy rynku stolarki przewidują stagnację.
Stowarzyszenia VFF (Verband Fenster+Fassade), BF (Bundesverband Flachglas), FVSB (Fachverband Schloss+Beschlagindustrie) oraz Pro-K (Industrieverband Halbzeuge und Konsumprodukte aus Kunststoff), we współpracy z Heinze GmbH, przeprowadziły analizę z której wynika, że wzrosty w 2020 roku były wyższe niż zakładano. Ówczesny pesymizm analityków wynikał z kryzysu wywołanego przez pandemię koronawirusa.
Ostatecznie wzrost rynku stolarki w Niemczech wyniósł 3,5 proc. W obszarze renowacji wzrost był jeszcze wyższy i wyniósł 4,1 proc. w porównaniu do 2020 roku. Jak ocenia Frank Lange, prezes organizacji Verband Fenster+Fassade, duża w tym zasługa dotacji związanych z nowelizacją ustawy o ochronie klimatu.
Niemieccy eksperci przewidują w tym roku jednak stagnację względem sezonu 2020. O ile w przypadku budownictwa mieszkaniowego przewidywane są wzrosty na poziomie 2,2 proc. (sprzedaż 10,2 mln jednostek okiennych), o tyle w budownictwie niemieszkaniowym przewidywane są spadki o 4,4 proc. (sprzedaż 5,1 mln jednostek okiennych). Łączna sprzedaż 15,3 mln sztuk okiennych oznaczać będzie sprzedaż na poziomie niemal identycznym jak w roku 2020.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".