Stagnacja na rynku niemieckim

Autor: |Data publikacji:

Jak wynika z analiz wiodących niemieckich stowarzyszeń branżowych, tamtejszy rynek stolarki rozwijał się w 2020 roku znacznie lepiej niż przewidywano. Jednak w tym sezonie analitycy rynku stolarki przewidują stagnację.

Stowarzyszenia VFF (Verband Fenster+Fassade), BF (Bundesverband Flachglas), FVSB (Fachverband Schloss+Beschlagindustrie) oraz  Pro-K (Industrieverband Halbzeuge und Konsumprodukte aus Kunststoff), we współpracy z Heinze GmbH, przeprowadziły analizę z której wynika, że wzrosty w 2020 roku były wyższe niż zakładano. Ówczesny pesymizm analityków wynikał z kryzysu wywołanego przez pandemię koronawirusa.

Ostatecznie wzrost rynku stolarki w Niemczech wyniósł 3,5 proc. W obszarze renowacji wzrost był jeszcze wyższy i wyniósł 4,1 proc. w porównaniu do 2020 roku. Jak ocenia Frank Lange, prezes organizacji Verband Fenster+Fassade, duża w tym zasługa dotacji związanych z nowelizacją ustawy o ochronie klimatu.

Niemieccy eksperci przewidują w tym roku jednak stagnację względem sezonu 2020. O ile w przypadku budownictwa mieszkaniowego przewidywane są wzrosty na poziomie 2,2 proc. (sprzedaż 10,2 mln jednostek okiennych), o tyle w budownictwie niemieszkaniowym przewidywane są spadki o 4,4 proc. (sprzedaż 5,1 mln jednostek okiennych). Łączna sprzedaż 15,3 mln sztuk okiennych oznaczać będzie sprzedaż na poziomie niemal identycznym jak w roku 2020.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.