Sprzedaż wzmocnień ciągle rośnie

Autor: MR |Data publikacji: 2019-11-30

Podsumowanie wyników po trzech kwartałach br. opublikował właśnie sochaczewski MFO – lider w segmencie wzmocnień do okien. Firma podała, że w okresie od stycznia do końca września przychody ze sprzedaży wyniosły 338,2 mln zł, co w porównaniu do 321,3 mln zł w roku 2018 oznacza wzrost o 5 proc.

Porównując okres od stycznia do września Spółka odnotowała 5-procentowy wzrost przychodów z działalności operacyjnej, ale już w samym trzecim kwartale dynamika wzrostu była mniejsza. W tym czasie przychody wyniosły 111,7 mln zł, podczas gdy w III kwartale roku ubiegłego była to kwota 109,1 mln zł.

Jeśli idzie o zysk brutto, to jak poinformowała firma, w  okresie od początku roku do końca września wyniósł on 25,69 mln zł podczas gdy w roku ubiegłym w analogicznym okresie ten zysk wynosił 27,58 mln zł. Natomiast w samym trzecim kwartale tego roku zysk brutto wyniósł 9,7 mln zł, podczas gdy w roku ubiegłym była to wartość 4,7 mln zł.

Zarząd MFO podkreślił, że wyniki ze sprzedaży w dużym stopniu są uzależnione od poziomu cen stali. Jest to bowiem główny składnik kosztów produkcji. Rosnące ceny stali umożliwiają osiągnięcie wyższych przychodów, ale i zrealizowanie wyższej marży. MFO w znaczącym stopniu uzyskuje przychody ze sprzedaży na rynku budowlano-montażowym. Cechuje się on wciąż stosunkowo wysoką sezonowością, co odbija się na wynikach handlowych.

Zobacz również

Vox ma już 65 sklepów z drzwiami w Polsce

Vox ma już 65 sklepów z drzwiami w Polsce

Vox otwrzyl w Ostrowcu świętokrzyskim 18 listopada swój nowy sklep. Bedzie tam można kupić drzwi znanych firm, a także własnej marki Vox.

Producenci okien w Podlaskiej Złotej Setce

Producenci okien w Podlaskiej Złotej Setce

Podlaska Złota Setka Przedsiębiorstw to ranking największych firm w województwie. Znalazły się na nim Dobroplast, Sonarol, Witraż, Domel i Sokółka.

MACO oferuje producentom pomoc przy certyfikacji

MACO oferuje producentom pomoc przy certyfikacji

W dniach 21 i 22 listopada 2019 r. MACO zorganizowało pierwsze Salzburskie Dni Bezpieczeństwa. Tematem przewodnim konferencji były praktyczne aspekty bezpieczeństwa okien i drzwi. Dostawca przedstawił tez swój nowy projekt MACO Academy,