Sprzedaż wzmocnień ciągle rośnie

Red.: MR |Data publikacji: 2019-11-30

Podsumowanie wyników po trzech kwartałach br. opublikował właśnie sochaczewski MFO – lider w segmencie wzmocnień do okien. Firma podała, że w okresie od stycznia do końca września przychody ze sprzedaży wyniosły 338,2 mln zł, co w porównaniu do 321,3 mln zł w roku 2018 oznacza wzrost o 5 proc.

Porównując okres od stycznia do września Spółka odnotowała 5-procentowy wzrost przychodów z działalności operacyjnej, ale już w samym trzecim kwartale dynamika wzrostu była mniejsza. W tym czasie przychody wyniosły 111,7 mln zł, podczas gdy w III kwartale roku ubiegłego była to kwota 109,1 mln zł.

Jeśli idzie o zysk brutto, to jak poinformowała firma, w  okresie od początku roku do końca września wyniósł on 25,69 mln zł podczas gdy w roku ubiegłym w analogicznym okresie ten zysk wynosił 27,58 mln zł. Natomiast w samym trzecim kwartale tego roku zysk brutto wyniósł 9,7 mln zł, podczas gdy w roku ubiegłym była to wartość 4,7 mln zł.

Zarząd MFO podkreślił, że wyniki ze sprzedaży w dużym stopniu są uzależnione od poziomu cen stali. Jest to bowiem główny składnik kosztów produkcji. Rosnące ceny stali umożliwiają osiągnięcie wyższych przychodów, ale i zrealizowanie wyższej marży. MFO w znaczącym stopniu uzyskuje przychody ze sprzedaży na rynku budowlano-montażowym. Cechuje się on wciąż stosunkowo wysoką sezonowością, co odbija się na wynikach handlowych.

Zobacz również

Spadek sprzedaży i zamówień w Glastonie

Spadek sprzedaży i zamówień w Glastonie

Glaston podsumował I półrocze pod względem handlowym Spółka ocenia, że wartość sprzedaży wyniosła 95,9 mln euro, w porównaniu do 102,8 mln w roku 2019.

Kontynuacja procesu inwestycyjnego w Lesznie

Kontynuacja procesu inwestycyjnego w Lesznie

W hali produkcyjnej Awiluxu w Lesznie zakończył się opóźniony przez pandemię montaż automatycznej maszyny Schirmer do produkcji okien PVC, która kosztowała ponad 5 milionów złotych.

BAU 2021: ostatnia nadzieja na wielkie targi dla branży stolarki

BAU 2021: ostatnia nadzieja na wielkie targi dla branży stolarki

W rozmowie z nami organizatorzy targów BAU 2021 potwierdzili, że nastroje na pół roku przed startem imprezy są bardzo dobre, a w 18 halach wystawienniczych wypełnionych jest na razie ¾ powierzchni.

1