Sprzedaż włoskich maszyn do szkła ma wartość 2,3 mld euro

Autor: |Data publikacji:

Rok 2019 był dla branży producentów maszyn  bardzo dobry. Włoscy producenci maszyn do obróbki szkła odnotowali wzrost wartości sprzedaży o 2,7 proc. a eksportu o 3,7 proc.

GIMAV – włoski związek producentów maszyn i urządzeń do obróbki szkła przyznał, że rok 2019 był wyjątkowo dobry dla branży. Największy wpływ na dobry wynik miał przede wszystkim rosnący eksport. Maszyny od włoskich producentów trafiały m.in. na polski rynek. Ogólnie wartość przychodów ze sprzedaży w minionym roku wyniosła  2,3 mld euro.

Fot: Bavelloni

Przed wybuchem pandemii większość włoskich firm oczekiwała kontynuacji wzrostu sprzedaży w 2020 r. Te prognozy musiały być jednak zweryfikowane. Szczególnie, że okres pandemii przypadł na najbardziej atrakcyjny pod kątem sprzedaży moment w roku. Wyniki z kwietnia i maja w 2019 r. odpowiadały za 26 proc. rocznej sprzedaży. Natomiast w tym roku aż 43 proc. firm zostało w tych miesiącach zamkniętych, a z tych, które były otwarte, to 65 proc. musiało wstrzymać produkcję. Tegoroczne wyniki firm będą wiec znacznie gorsze.

Członkami włoskiego związku producentów maszyn do obróbki i produkcji szkła są m.in. Biesse Group, Cefla, Alu-Pro, Fenzi, Keraglass (należąca do Emmegi Group) czy Mappi. Firmy te oferują swoje produkty także w Polsce.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".