Grupa Kęty podała do publicznej wiadomości informacje o sprzedaży w II kwartale. Zarząd spółki ocenia, że wyniki są bardzo dobre oraz podtrzymuje prognozę na ten rok.
Przychody segmentu systemów aluminiowych – czyli Aluprofu, w II kwartale 2018 r. wyniosły 324,8 mln. W roku ubiegłym był to wynik 287,8 mln, co oznacza wzrost o 13 proc. W kraju sprzedaż wyniosła 204,1 mln zł i była ona większa o 22 proc., natomiast eksport wyniósł 120,7 mln zł i tu okazało się, że w zeszłym roku w II kwartale wartość sprzedaży była na tym, samym poziomie. Natomiast Grupa Kęty podaje, że jeśli chodzi o systemy aluminiowe, to na głównych rynkach europejskich nastąpił wzrost o ok. 15 proc. Obecnie firma jest trakcie budowy kilku obiektów, są to biurowce w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych Irlandii, a nawet w Mongolii.
W Aluprofie ważne są inwestycje
Segment systemów aluminiowych to dział w Grupie Kęty, który również się rozwija. Firma jest w trakcie budowy obiektu biurowego, który jest częścią nowego Centrum badawczego. Spółka chce łącznie wydać na tę inwestycję 33 mln zł. Ponadto w trakcie realizacji jest budowa lakierni pionowej, na tę inwestycję firma zaplanowała kwotę 15,5 mln zł. Ponadto planowana jest rozbudowa hali w Opolu. Rozpoczęcie budowy planowane jest w czwartym kwartale tego roku, a Grupa Kęty zamierza wydać na tę inwestycję 11 mln zł.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".