Pozbud poinformował o wynikach handlowych z trzech kwartałów. Firma notuje dalsze spadki sprzedaży w segmencie stolarki, choć generuje on zyski.
W trzecim kwartale Grupa Pozbud osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 44,29 mln zł w porównaniu do 49,78 mln zł w roku 2019. Zysk netto w kwartale wyniósł 3,9 mln zł w stosunku do 2,4 mln rok wcześniej.
W okresie od stycznia do końca września spółka odnotowała przychody ze sprzedaży w wysokości 130,67 mln zł wobec 138,35 w roku 2019. Zysk netto w tym okresie wyniósł 22,67 mln zł wobec 9,6 mln zł w roku ubiegłym. Pozbud informuje, że segment stolarki stanowi obecnie 16,1 proc. udziału w sprzedaży w Grupie, natomiast 78,83 proc. udziału to usługi budowlane, pozostałe 5,07 proc. to sprzedaży mieszkań.
Pozbud poinformował także o danych dotyczących poszczególnych segmentów. W trzech kwartałach wartość sprzedaży okien i drzwi wyniosła 21,04 mln zł (39,53 mln w roku ubiegłym), a zysk brutto to wartość 2,6 mln zł (2,96 w roku ubiegłym). W segmencie usług budowlanych sprzedaż wyniosła 103 mln zł (73,12 w roku ubiegłym), z kolei zysk brutto to 39,69 mln zł (13,97 w roku ubiegłym). Usługi deweloperskie – w tym segmencie sprzedaż to 6,62 mln zł (25,69 w roku ubiegłym) i zysk brutto 1,24 mln zł (5,13 mln zł w roku ubiegłym).
Z powyższych danych wynika, że produkcja stolarki otworowej stanowi coraz mniejszy udział w ogólnych przychodach spółki. Zarząd informuje, że na niższe wyniki w tym segmencie w minionych trzech kwartałach wpływ miało spowolnienie produkcji, a także czasowe zamknięcie zakładu w związku z COVID-19. Zarząd informuje jednak, że będzie rozwijać produkcję okien i drzwi.
Segment stolarki otworowej znajduje się w trakcie prowadzonej reorganizacji, obejmującej zarówno obszary produkcji, logistyki oraz sieci sprzedaży. Działania te mają doprowadzić do generowania zwiększonej produkcji seryjnej, lepszego wykorzystania mocy produkcyjnych, wpływającego na skrócenia czasu oczekiwania na produkt oraz istotnego zwiększenia przychodów ze sprzedaży, w szczególności na rynkach zagranicznych.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".