Sprzedaż okien w Europie Zachodniej spadnie w tym roku i to aż o 9,8 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Tak prognozuje agencja Interconnection Consulting z Wiednia.
Zdaniem agencji przedsiębiorcy w Europie w najbliższych miesiącach będą wciąż odczuwać efekty pandemii. W tym roku spadek sprzedaży okien spodziewany jest na poziomie 9,8 proc., ale kryzys na rynku czeka branżę także w 2021 r. Analitycy spodziewają się poprawy sytuacji nie wcześniej niż w 2022 r. Jednak za niecałe dwa lata firmom wciąż trudno będzie osiągnąć wyniki sprzedażowe sprzed pandemii.
Wartość rynku okien w Europie Zachodniej spadnie zdaniem austriackich analityków z 19 mld euro do 17,9 mld euro do roku 2023. Najbardziej straci Europa Południowa (Włochy, Hiszpania i Portugalia), tu analitycy spodziewają się, że sprzedaż tegoroczna będzie niższa o 15,6 proc. Dwucyfrowy spadek zakładany jest przez nich w tym roku także w Wielkiej Brytanii. Tutaj, oprócz pandemii, na rynku panuje również niepewność inwestorów co do przyszłości związanej z Brexitem. Francja i kraje Beneluxu, podobnie jak Wielka Brytania, zakończą rok 2020 dwucyfrowym spadkiem. W 2021 spodziewany jest on na poziomie 12,2 proc.
Kraje skandynawskie (Norwegia, Szwecja, Dania i Finlandia) także w/g IC odczują negatywne skutki pandemii. W tym roku zmniejszy się wartość sprzedaży w porównaniu do 2019 średnio o 8,6 proc. Natomiast Niemcy, Austria i Szwajcaria wyjdą z kryzysu szybciej, niż wcześniej wymienione kraje. W państwach DACH poziom wartości sprzedaży okien sprzed kryzysu ma być osiągnięty już w roku 2023 r.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".