Koniec roku to czas podsumowań, ale i prognoz dotyczących nadchodzącego sezonu. Spójrzmy zatem, co mówią agencje badawcze na temat światowego rynku okien i drzwi.
W grudniu pojawiło się kilka raportów z prognozami dotyczącymi wartości sprzedaży na rynku okien i drzwi. Taki raport opublikowała m.in. Freedonia Group. Tutaj analitycy oceniają, że roczny wzrost rynku będzie wynosił 4,5 proc. i osiągnie wartość 214 miliardów dolarów w 2021 r. Ten wzrost będzie stymulowany przez popyt na materiały budowlane oraz na produkty o wysokiej jakości. Jak prognozuje Freedonia, najwyższą dynamikę wzrostu w nadchodzących latach na rynku okien i drzwi zanotują Chiny.
Z kolei od początku grudnia swój raport oferuje inna agencja badawcza, Global Market Insight. Tym razem firma skupiła się na ocenie światowego rynku drzwi. Jak oceniają analitycy, osiągnie on wartość 165 miliardów dolarów w roku 2026. Czynnikami, które będą wpływać na wzrost sprzedaży są min. postępująca urbanizacja oraz zwiększająca się liczba ludności, co przełoży się na większa liczbę budów. Według analityków, należy szczególnie zwrócić uwagę na region Azji Pacyficznej, który będzie się intensywnie rozwijać w najbliższych latach.
Jak będzie za to wyglądał w najbliższych latach rynek szkła płaskiego do budownictwa? Na to pytanie starają się dać odpowiedź analitycy z agencji Research and Markets. Globalny rynek szkła osiągnie wartość 288,56 miliardów dolarów w roku 2025. Motorami napędzającymi tę branżę będzie szkło bezpieczne oraz produkty służące do uzyskiwania energii słonecznej.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".