Sprzedaż okien i drzwi będzie rosła

Autor: |Data publikacji:

Koniec roku to czas podsumowań, ale i prognoz dotyczących nadchodzącego sezonu. Spójrzmy zatem, co mówią agencje badawcze na temat światowego rynku okien i drzwi.

W grudniu pojawiło się kilka raportów z prognozami dotyczącymi wartości sprzedaży na rynku okien i drzwi. Taki raport opublikowała m.in. Freedonia Group. Tutaj analitycy oceniają, że roczny wzrost rynku będzie wynosił 4,5 proc. i osiągnie wartość 214 miliardów dolarów w 2021 r. Ten wzrost będzie stymulowany przez popyt na materiały budowlane oraz na produkty o wysokiej jakości. Jak prognozuje Freedonia, najwyższą dynamikę wzrostu w nadchodzących latach na rynku okien i drzwi zanotują Chiny.

Z kolei od początku grudnia swój raport oferuje inna agencja badawcza, Global Market Insight. Tym razem firma skupiła się na ocenie światowego rynku drzwi. Jak oceniają analitycy, osiągnie on wartość 165 miliardów dolarów w roku 2026. Czynnikami, które będą wpływać na wzrost sprzedaży są min. postępująca urbanizacja oraz zwiększająca się liczba ludności, co przełoży się na większa liczbę budów. Według analityków, należy szczególnie zwrócić uwagę na region Azji Pacyficznej, który będzie się intensywnie rozwijać w najbliższych latach.

Jak będzie za to wyglądał w najbliższych latach rynek szkła płaskiego do budownictwa? Na to pytanie starają się dać odpowiedź analitycy z agencji Research and Markets. Globalny rynek szkła osiągnie wartość 288,56 miliardów dolarów w roku 2025. Motorami napędzającymi tę branżę będzie szkło bezpieczne oraz produkty służące do uzyskiwania energii słonecznej.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.