Wysoki poziom zamówień i renowacje były głównymi źródłami wzrostu na niemieckim rynku drzwi wewnętrznych w 2020 roku. Ten sezon również powinien przynieść wzrosty – uważa Związek Przemysłu Zamków i Okuć.
Firma analityczna B+L Markdaten przeprowadziła na zlecenie Związku Przemysłu Zamków i Okuć (Fachverband Schloss und Beschlagindustrie e.V.) badanie pt. „Rynek drzwi z perspektywy branży okuć 2021”. Jak wynika z tej analizy, na niemieckim rynku drzwi wewnętrznych odnotowano w zeszłym roku wzrosty. Ten sezon ma być również udany. Sprzedaż drewnianych drzwi wewnętrznych ma w tym roku wzrosnąć w ujęciu ilościowym o 5,7 proc. (do niemal 7,5 mln sztuk), drzwi wejściowych do mieszkań o 7,4 proc (634 tys. sztuk), a drzwi specjalistycznych o 2 proc. (ok. 2,6 mln sztuk). Również sezon 2022 ma przynieść w tych segmentach kolejne wzrosty.
Jak zauważyli twórcy raportu, zmieniły się w ostatnim roku kanały dystrybucji drewnianych drzwi wewnętrznych: sprzedaż detaliczna odnotowała spadki, a handel hurtowy wzrosty. Na boomie remontowym w czasie pandemii najbardziej skorzystały markety budowlane i handel internetowy.
Niemcy to najważniejszy kierunek eksportowy dla polskich producentów drzwi. Jak wynika z danych zebranych przez Centrum Analiz Branżowych, w pierwszych czterech miesiącach tego roku wzrost dynamiki eksportu drzwi drewnianych do tego kraju wyniósł aż 156 proc.! Więcej na ten temat usłyszą Państwo w najnowszym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”, który dostępny jest w najważniejszych platformach podcastowych w Polsce.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".