Polska branża stolarki okiennej od dawna angażuje się w sponsoring sportowy, wspierając nie tylko rodzimych sportowców czy lokalne kluby, ale także zespoły polonijne za granicą. W ostatnim czasie kilku producentów poinformowało o podjęciu nowych współprac oraz przedłużeniu dotychczasowych kontraktów.
Sponsoring sportowy przynosi firmom wiele korzyści, zarówno wizerunkowych, jak i biznesowych. Przedsiębiorstwa, które decydują się na wsparcie sportowców, zyskują nie tylko większą rozpoznawalność wśród odbiorców lecz także budują swój pozytywny wizerunek. Co ważne inwestują nie tylko w sporty czy drużyny odnoszące spektakularne sukcesy, lecz także wspierają wiele lokalnych inicjatyw.
Krishome przedłużył o kolejne 2 lata wsparcie Polskiej Ligi Siatkówki
Od 2019 roku Krishome angażuje się w sponsoring sportowy polskiej siatkówki. Firma właśnie poinformowała o przedłużeniu umowy obejmującej wsparcie rozgrywek. Przez najbliższe dwa sezony elementy charakterystyczne dla marki będzie można oglądać na boiskach, w digitalu i social mediach przy najważniejszych wydarzeniach siatkarskich. PlusLiga, gdzie zobaczymy aż 19. medalistów olimpijskich, startuje w weekend 13-15 września 2024 roku. Pozostałe wydarzenia to Tauron Liga i zaplecze PlusLigi, a także Tauron Puchar Polski Kobiet i Mężczyzn czy AL-KO Superpuchary Polski. Umowa przedłużająca współpracę została podpisana przez Karola Krysińskiego – prezesa zarządu Krishome oraz Artura Popko, prezesa Polskiej Ligi Siatkówki.
Fakro partnerem strategicznym klubu KS Wisłoka Chicago
Firma Fakro, która jest oficjalnym partnerem reprezentacji Polski w piłce nożnej, teraz wpiera także młodych zawodników w Chicago. Spółka została partnerem strategicznym polonijnego klubu piłkarskiego KS Wisłoka Chicago. Oficjalne podpisanie dokumentów odbyło się 22 marca 2024 roku w siedzibie firmy w Addison. Klub powstał z inicjatywy sympatyków Wisłoki Dębica. Jest to najmłodsza i jedna z najszybciej rozwijających się polonijnych drużyn piłkarskich w Stanach Zjednoczonych. Dzięki wsparciu Fakro, młodzi piłkarze Wisłoka Soccer Academy, do której uczęszczają zawodnicy w wieku nawet 4 lat, zyskali m.in. nowe stroje w biało-zielonych barwach. Już 18 sierpnia odbędzie się pierwszy inauguracyjny mecz biało-zielonych – mistrza poprzedniego sezonu zasadniczego. Zawodnicy rozpoczną tym samym nowy sezon ligi międzystanowej UPSL Midwest Central.
Sponsoring sportowy Kaemde – firma wspiera drużynę seniorów MLKS Tucholanka
Kaemde poinformowało w swoich mediach społecznościowych o objęciu wsparciem drużyny z Tucholi. Na początku sierpnia firma została ona sponsorem tytularnym klubu Tucholanka. Już wcześniej angażowała się ona w sponsoring sportowy klubu na poziomie młodzieżowym. Nowa nazwa drużyny, która w sezonie 2024/2025 znowu zagra w A będzie nosić nazwę MLKS Tucholanka Kaemde Tuchola. W poprzednim sezonie drużyna zajęła w lidze 9. miejsce (na 15 drużyn)
Tour de Pologne – tam oglądamy logo Drutexu i Deceunincka
Drutex aktywnie uczestniczy w sponsoringu sportowym, w tym roku po raz kolejny został Oficjalnym Sponsorem, Oficjalnym Sponsorem Klasyfikacji „Zwycięzca Etapu” oraz Oficjalnym Partnerem Logistycznym 81. Tour de Pologne. Firma już tradycyjnie zapewnia logistykę, angażując w nią część swojej floty. Przed samym wyścigiem zajęła się transportem zaprojektowanych z myślą o kolarstwie płotów oraz totemów ostrzegawczych.
Na trasach Tour de Pologne można również oglądać drużynę Alpecin-Deceuninck, w której startują Silvan Dillier, Timo Kielich, Senne Leysen, Lars Boven, Nicola Conci, Jensen Plowright i Ramon Sinkeldam.
Drutex wspiera też m.in. Wyścig Narodów, który jest częścią prestiżowego cyklu UCI Nations Cup U23. W bieżącym roku firma była także partnerem drugiej edycji Tour de Pologne Women. Dodatkowo Drutex sponsoruje transmisje telewizyjne meczów reprezentacji Polski w piłce nożnej. Angażuje się ponadto w rozwój żużla, od wielu lat wspierając zawody Golden Boy Trophy, gdzie rywalizują młodzi zawodnicy z krajów europejskich. Drutex wspiera Motor Lublin, obecnego mistrza Polski, w którego barwach startuje Bartosz Zmarzlik – wielokrotny mistrz świata.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".