Spada popyt na włoskie maszyny do obróbki drewna

Autor: |Data publikacji:

W minionym roku eksport maszyn z Włoch do Polski był niższy o 20 proc. Dane na temat sprzedaży w roku 2019 podała organizacja Acimall.

Miniony rok to okres spadków w sprzedaży, choć po I kwartale w tym roku wyniki z pewnością będą jeszcze gorsze. Na ten temat dane opublikowała właśnie Acimall – włoska organizacja zrzeszająca producentów maszyn do obróbki drewna. W 2019 r. wartość produkcji maszyn i narzędzi wyniosła 2,226 mld euro. To spadek o 9,9 proc. w porównaniu do roku 2018. Jest to, według analityków, widoczny już w I kwartale minionego roku trend spadkowy, który także dotknął konkurencyjny rynek niemiecki.

Na włoskim rynku wartość sprzedaży maszyn spadła o 13,5 proc., co jest wynikiem negatywnym po pięciu latach rosnącego popytu. Natomiast wartość eksportu ogólnie spadła o osiem procent. Pozytywnie wyróżnia się tu Francja, gdzie sprzedaż wyniosła 110 mln euro i była wyższa o 5 proc. Natomiast eksport do Niemiec to kwota 102 mln, tu odnotowano spadek o 9,3 proc. Sprzedaż w 2019 r. do Polski jest mniejsza aż o 20 proc. w porównaniu do 2018 r. Ten duży spadek wynika z tego, że w minionych latach wartość sprzedaży rosła bardzo dynamicznie, dlatego porównanie danych z 2019 do poprzedniego roku wypada tak negatywnie. Jednak w przypadku Polski analitycy nie podają kwoty, choć nasz kraj wymieniany jest na trzecim miejscu wśród europejskich rynków eksportowych.

Niższa sprzedaż była do Hiszpanii – o 8,9 proc., do Wielkiej Brytanii – o 13 proc., do Rosji – o 9 proc. i do Turcji – aż o 50 proc. Także Stany Zjednoczone, ważny rynek dla Włoch, to kraj, do którego eksport spadł o 5 proc., a wartość sprzedaży osiągnęła 200 mln euro. W Argentynie znacząco spadła sprzedaż, bo o 50 proc., z kolei w Brazylii zanotowano wzrost o 30 proc. do wartości 20 mln euro. Inny, ważny odbiorca maszyn z Włoch to przemysł z Chin. W minionym roku Chiny kupiły urządzenia o wartości 63 mln euro, był to wyniki gorszy o ponad 17 proc. w porównaniu do 2018 r.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".