Na podstawie rozmów z 80 menedżerami związanymi z polską branżą fasad Centrum Analiz Branżowych (CAB) przygotowało raport „Rynek fasad w Polsce, edycja 2023”. Niestety wynika z niego, że spada liczba wykonanych w Polsce szklanych fasad. Maleje też rentowność sprzedaży wykonawców fasad.
Maksymilian Miros, analityk CAB:
„Nie pamiętam tak złych czasów dla fasad, a jestem na rynku od ponad 20 lat”. Usłyszałem to w trakcie jednej z rozmów z ust doświadczonego menedżera z firmy dostarczającej systemy aluminiowe do polskich wykonawców fasad. Trudno znaleźć, chociaż pół argumentu przeczącego tej tezie. Oceny innych menedżerów, z którymi rozmawiałem, też nie były optymistyczne.
Potwierdzają to konkretne liczby z raportu CAB: „Rynek szklanych fasad w Polsce, edycja 2023”. Chociażby ta, że w 2022 roku w Polsce wykonano o ponad 30 proc. mniej fasad niż w rekordowym 2019 roku. W 2023 roku ta różnica będzie już ponad 40-procentowa.
Ale nie tylko spadek wielkości sprzedaży jest bardzo niepokojący. Drastycznie maleje też rentowność sprzedaży netto polskich wykonawców fasad. W 2022 roku 15 na 20 firm miało mniejszą rentowność niż w 2021 r. Już 6 z pierwszej dwudziestki ma rentowność poniżej 1 proc. lub notuje stratę. Są też firmy, których rentowność zmalała o ponad 10 pp. w porównaniu z 2021 r. A przecież wiemy, że w 2023 roku lepiej nie jest.
Więcej o rynku fasad szklanych w Polsce przeczytacie TUTAJ.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".