Somfy podliczyło wyniki ze sprzedaży z I półrocza. W tym okresie przychody wyniosły 568 mln euro i jest to spadek o ok. 7 proc. w porównaniu do roku ubiegłego.
Producent automatyki podał właśnie wyniki z II kwartału tego roku, co pozwala podsumować pierwsze półrocze. Jeśli chodzi o okres od stycznia do marca, to skonsolidowana wartość sprzedaży wyniosła 291,3 mln euro i była wyższa o niecałe 3 proc. w stosunku do wyników z 2019. Pisaliśmy o tym TUTAJ. Jednak od kwietnia do czerwca nastąpił duży, bo ok. 16-procentowy spadek w sprzedaży. W II kwartale wyniosła ona 277,6 mln euro w stosunku do 332 mln w 2019 r.
Spółka informowała dużo wcześniej, że wyniki za II kwartał będą znacząco niższe z powodu kryzysu związanego z pandemią. Początek sezonu był bardzo dobry i wzrosty notowane były na większości rynków. Jednak pojawienie się Covid-19 zakłóciło tę tendencję. Somfy musiało zamknąć większość swoich zakładów produkcyjnych na kilka tygodni, co było wypełnieniem zarządzeń administracyjnych i troską o pracowników. Produkcja została wstrzymana od końca marca do połowy kwietnia w zakładach w Cluses i Gray we Francji, w Galliera i Schio we Włoszech oraz w Tunezji.
Najmniej dotknięte spadkami sprzedaży były rynki Europy Środkowej i Wschodniej. W II kwartale sprzedaż w Europie Środkowej (czyli m.in. w Polsce) wyniosła 67,2 mln euro w porównaniu do 64,8 mln. Spółka wyszczególnia dane ze sprzedaży za każdy miesiąc w II kwartale. I jeśli chodzi o Europę Centralną, to w kwietniu i maju przychody spadały (odpowiednio o 13,2 proc. i 3,8 proc.), natomiast w czerwcu dynamicznie wzrosły o 28,7 proc. Generalnie sprzedaż w Europie Centralnej po I półroczu Somfy zamyka na plusie na poziomie 6,7 proc.
W czerwcu Somfy odnotowało ożywienie tak naprawdę na większości rynków. Jeśli chodzi o nadchodzący III i IV kwartał, to ta tendencja wzrostowa może się utrzymać. Jednak są czynniki, które nie sprzyjają prowadzeniu działalności. To przede wszystkim negatywne nastroje na rynku, a także prognozowana druga fala zachorowań na COVID-19.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".