Dobry I kwartał w Somfy, drugi jednak będzie gorszy

Red.: MR |Data publikacji: 2020-04-23

Somfy podsumowało właśnie I kwartał tego roku. Firma w tym okresie zanotowała wzrost sprzedaży o niecałe 3 proc. Ten wynik został osiągnięty mimo tymczasowego zawieszenia działalności produkcyjnej w kilku fabrykach.

Grupa Somfy w pierwszych trzech miesiącach tego roku osiągnęła sprzedaż w wysokości 291,3 mln euro. Jest to wzrost o 2,9 proc. w porównaniu do roku ubiegłego, wówczas wartość przychodów wyniosła 283,1 mln euro. Firma podaje, że negatywny efekt Covid-19 odbił się na wynikach pod koniec kwartału. Przez to zniwelował bardzo dobre wyniki, które spółka osiągnęła na samym początku roku. W dodatku ten pozytywny wzrost był widoczny niemal na wszystkich rynkach, na których obecne jest Somfy.

Największy spadek wartości sprzedaży spowodowany panującą chorobą zanotowano we Francji – o 6,7 proc. i w Południowej Europie – o niecałe 11 proc. Gorsze wyniki to efekt głównie zawieszenia działalności produkcyjnej w kilku fabrykach. Spółka zdecydowała, że od 23 marca tymczasowo zamknięte są zakłady we Francji, Włoszech i Tunezji, a także centrum logistyczne we Francji.

W innych regionach sytuacja pod względem sprzedaży wygląda lepiej. Somfy podaje, że szczególnie dobrze sobie radziły oddziały firmy w krajach we Wschodniej i Centralnej Europie. Koncern zanotował wzrost w tych regionach odpowiednio o 35,5 proc. i 11,2 proc.

Obecnie spółka nie zdecydowała się na pełne wznowienie działalności w zamkniętych fabrykach. Byłoby to narażanie zdrowia pracowników. Dlatego Somfy postanowiło jedynie częściowo i stopniowo wznawiać działalność w zakładach we Francji, Włoszech i Tunezji. Jeśli chodzi o produkcję w Chinach i w Polsce, to jest ona kontynuowana.

Spółka zakłada, że spadek wartości sprzedaży, który był widoczny w marcu, także będzie odczuwalny w II kwartale tego roku. Somfy szczególnie spodziewa się gorszych wyników z rynków europejskich i amerykańskiego, gdzie obecny kryzys ma duży wpływ także na budownictwo. 

Zobacz również

Aluprim zainwestuje ponad 4 mln zł w produkcję aluminium

Aluprim zainwestuje ponad 4 mln zł w produkcję aluminium

Aluprim zbuduje w Tarnowie do 2024 r. nową halę produkcyjną. Będzie w niej wytwarzana stolarka aluminiowa. Koszt inwestycji, to ok. 4,2 mln zł.

W Wielkopolsce sprzedaż też ruszyła

W Wielkopolsce sprzedaż też ruszyła

Kontynuujemy podróż szlakiem salonów okienno-drzwiowych. O kryzysie, wynikach sprzedaży i zmianach na rynku opowiedzieli nam dystrybutorzy z Wielkopolski.

Mercor na plusie, z sukcesami w Rosji

Mercor na plusie, z sukcesami w Rosji

W minionym roku obrotowym Grupa Mercor odnotowała wzrost sprzedaży i poprawę rentowności na wszystkich poziomach. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły o 7 proc. do wartości 396,1 mln zł, a zysk netto do 25,0 mln zł, czyli wzrósł aż o 69 proc.

1