Somfy podsumowało właśnie wyniki ze sprzedaży z 2022 r. Francuski koncern odnotował wzrost przychodów, mimo zauważalnego od drugiego kwartału spowolnienia.
Grupa Somfy podliczyła, że w 2022 r. wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła 1,53 mld euro. Rok wcześniej spółka odnotowała sprzedaż w wysokości 1,47 mld euro, co obecnie oznacza wzrost o 3,7 proc. Firma przyznaje, że odnotowała spadek popytu w drugim półroczu minionego roku, jednak już w drugim kwartale widoczne były sygnały spowolnienia. Sprzedaż w drugim w kwartale 2022 r., w porównaniu do danych rok wcześniej była wyższa zaledwie o 1,2 proc.

Somfy informuje, że w minionym roku znaczący wzrost sprzedaży notowało w Ameryce Łacińskiej, Afryce, Bliskim Wschodzie oraz w Azji i krajach regionu Pacyfiku. Były to wzrosty ponad 20-procentowe (stosując wskaźnik porównawczy like-for-like). Jeśli chodzi o Wschodnią, Północną i Środkową Europę, to ta część kontynentu odczuła ekonomiczne i geopolityczne napięcia obecne w zeszłym roku. Widać to było również w sprzedaży, gdzie w całym roku notowany był spadek przychodów odpowiednio o 2,6, proc., 1,8 proc. i 1,3 proc. Do tych rynków wliczane są Niemcy, znaczący odbiorca produktów Somfy, w tym kraju spółka odnotowała spadek sprzedaży o 3 proc. Na rodzimym, francuskim rynku sprzedaż była bez zmian w porównaniu do 2021 r., taki sam wynik spółka odnotowała w Ameryce Północnej.
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


