Somfy podsumowało właśnie wyniki ze sprzedaży z 2022 r. Francuski koncern odnotował wzrost przychodów, mimo zauważalnego od drugiego kwartału spowolnienia.
Grupa Somfy podliczyła, że w 2022 r. wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła 1,53 mld euro. Rok wcześniej spółka odnotowała sprzedaż w wysokości 1,47 mld euro, co obecnie oznacza wzrost o 3,7 proc. Firma przyznaje, że odnotowała spadek popytu w drugim półroczu minionego roku, jednak już w drugim kwartale widoczne były sygnały spowolnienia. Sprzedaż w drugim w kwartale 2022 r., w porównaniu do danych rok wcześniej była wyższa zaledwie o 1,2 proc.
Somfy informuje, że w minionym roku znaczący wzrost sprzedaży notowało w Ameryce Łacińskiej, Afryce, Bliskim Wschodzie oraz w Azji i krajach regionu Pacyfiku. Były to wzrosty ponad 20-procentowe (stosując wskaźnik porównawczy like-for-like). Jeśli chodzi o Wschodnią, Północną i Środkową Europę, to ta część kontynentu odczuła ekonomiczne i geopolityczne napięcia obecne w zeszłym roku. Widać to było również w sprzedaży, gdzie w całym roku notowany był spadek przychodów odpowiednio o 2,6, proc., 1,8 proc. i 1,3 proc. Do tych rynków wliczane są Niemcy, znaczący odbiorca produktów Somfy, w tym kraju spółka odnotowała spadek sprzedaży o 3 proc. Na rodzimym, francuskim rynku sprzedaż była bez zmian w porównaniu do 2021 r., taki sam wynik spółka odnotowała w Ameryce Północnej.
Zobacz również
Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu
„Vademecum: montaż stolarki” to praktyczny przewodnik po aktualnych standardach i technologiach montażu okien, również wielkogabarytowych.
Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści
Już we wtorek, 24 czerwca, wspólnie z Miquido zorganizujemy dla Was webinarium "IT w stolarce - szybkie wdrożenia, realne korzyści". Opowiemy Wam jak szybko i bezpiecznie wymienić system IT, który wspiera zarządzanie i produkcję.
Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025
W dniach 26–28 maja w Szanghaju odbyła się 20. edycja targów R+T Asia. Tegoroczna odsłona wydarzenia zbiegła się z 60-leciem globalnej marki R+T.