Somfy podsumowało właśnie wyniki ze sprzedaży z 2022 r. Francuski koncern odnotował wzrost przychodów, mimo zauważalnego od drugiego kwartału spowolnienia.
Grupa Somfy podliczyła, że w 2022 r. wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła 1,53 mld euro. Rok wcześniej spółka odnotowała sprzedaż w wysokości 1,47 mld euro, co obecnie oznacza wzrost o 3,7 proc. Firma przyznaje, że odnotowała spadek popytu w drugim półroczu minionego roku, jednak już w drugim kwartale widoczne były sygnały spowolnienia. Sprzedaż w drugim w kwartale 2022 r., w porównaniu do danych rok wcześniej była wyższa zaledwie o 1,2 proc.
Somfy informuje, że w minionym roku znaczący wzrost sprzedaży notowało w Ameryce Łacińskiej, Afryce, Bliskim Wschodzie oraz w Azji i krajach regionu Pacyfiku. Były to wzrosty ponad 20-procentowe (stosując wskaźnik porównawczy like-for-like). Jeśli chodzi o Wschodnią, Północną i Środkową Europę, to ta część kontynentu odczuła ekonomiczne i geopolityczne napięcia obecne w zeszłym roku. Widać to było również w sprzedaży, gdzie w całym roku notowany był spadek przychodów odpowiednio o 2,6, proc., 1,8 proc. i 1,3 proc. Do tych rynków wliczane są Niemcy, znaczący odbiorca produktów Somfy, w tym kraju spółka odnotowała spadek sprzedaży o 3 proc. Na rodzimym, francuskim rynku sprzedaż była bez zmian w porównaniu do 2021 r., taki sam wynik spółka odnotowała w Ameryce Północnej.
Zobacz również
XV Kongres Stolarki Polskiej już w przyszłym tygodniu
W dniach 22–23 maja w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbędzie się XV Kongres Stolarki Polskiej organizowany przez Związek POiD.
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.