Somfy: świetne wyniki ze sprzedaży w Europie Środkowej

Autor: MR |Data publikacji: 2018-10-23

Somfy opublikowało wyniki ze sprzedaży z trzeciego kwartału tego roku. Francuski koncern, który ma także swój oddział w Polsce, notuje stały wzrost przychodów.

W III kwartale Somfy osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 273 mln euro. W zeszłym roku było to 263,9 mln, co obecnie oznacza wzrost o ponad 3 proc. Jeśli zaś podsumowane zostaną trzy kwartały, wówczas przychody ze sprzedaży wynoszą 859,2 mln euro w stosunku do 834,6 mln euro w roku 2017 – to również wzrost o 3 proc.

Dobre wyniki są efektem pozytywnego wzrostu, jaki koncern osiąga od dwóch ostatnich lat, mimo mniej korzystnych warunków ekonomicznych na wielu rynkach. Szczególnie w Afryce i na Bliskim Wschodzie Somfy osiągnęła gorsze wyniki i wartość przychodów ze sprzedaży była niższa w stosunku do roku ubiegłego o 0,2 proc. Natomiast w Ameryce Północnej firma zanotowała wzrost, jednak był on nieznaczny – o 0,5 proc. W Chinach sprzedaż spadła o 5,4 proc.

Siedziba Somfy we Francji.

Na pozostałych rynkach na świecie było jednak znacznie lepiej. Somfy jest zadowolone z przychodów, jakie osiągnęło w Ameryce Środkowej i Południowej, Europie Środkowej i Wschodniej, Północnej Europie, w Azji (bez Chin), a także Francji, Południowej Europie i w Niemczech. Sprzedaż w Europie Środkowej i Wschodniej, a więc w tym i w Polsce zalicza się do tych najwyższych, była ona większa w stosunku do roku 2017 o ponad 10 proc. Somfy wyróżnia za to Niemcy i podaje wyniki dla tego kraju oddzielnie (podobnie jak dla Francji i Chin). W Niemczech notuje się wzrost sprzedaży na poziomie 2,6 proc. Jeśli zaś chodzi o macierzysty rynek dla Somfy czyli Francję, to tu wzrost wynosi 6,1 proc.

W Polsce Somfy niewątpliwie się rozwija. Sprzyja temu z pewnością ciekawa oferta (m.in.Tahoma), kierowana do różnych grup klientów, a także nowe kanały sprzedaży. Więcej na ten temat można przeczytać w naszym artykule zatytułowanym: Somfy w sieci.

Zobacz również

Aluprof inwestuje w piec i w marketing

Aluprof inwestuje w piec i w marketing

Aluprof zamierza zainstalować w swoim laboratorium w Bielsku-Białej piec do badań ogniowych. Dostarczy go firma Seco Warwick.

Dovista otworzyła drugą linię do malowania proszkowego

Dovista otworzyła drugą linię do malowania proszkowego

Dovista otworzyła 20 maja drugą linię do malowania proszkowego. Inwestycja warta była ok. 20 mln zł. Dzięki niej zwiększą się moce produkcyjne fabryki.

MERCOR kupuje maszyny i szuka inwestora

MERCOR kupuje maszyny i szuka inwestora

Mercor zakupił za 3 mln zł kompletną linię technologiczną, której wartość rynkowa wynosiła 36,0 mln zł. Posłuży ona do produkcji płyt ogniochronnych mcr Silboard w zakładzie w Mirosławiu k/Płocka. Spółka chce pozyskać też nowego inwestora, który kupiłby pakiet mniejszościowy akcji.