Somfy rośnie w Polsce dwucyfrowo

Autor: |Data publikacji:

Somfy podsumowało swoją globalną działalność po III kwartałach. Największą dynamikę wzrostu – niemal 17 procentową firma zanotowała w tym czasie w Polsce i w Czechach.

Somfy podało wyniki finansowe za dziewięć miesięcy. Przychody ze sprzedaży w tym okresie wyniosły 916 mln euro, co jest wzrostem o 6,3 proc w porównaniu z danymi z roku ubiegłego. Jednak ciekawie wygląda porównanie samego trzeciego kwartału bieżącego roku do 2018 r. Otóż od lipca do końca września tego roku wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła 301 mln euro, a w analogicznym okresie w roku ubiegłym było to 273 mln euro, zatem wzrost wyniósł o 9,5 proc.

Francuska firma podaje, że pozytywne wyniki ze sprzedaży zanotowała na wszystkich rynkach z wyjątkiem krajów Afryki i Bliskiego Wschodu. Najbardziej dynamiczny wzrost, bo o 16,8 proc., był w krajach Centralnej Europy. Somfy wymienia tu wyróżniające się kraje – Polskę i Czechy. Także podobne wyniki firma odnotowała w krajach Beneluxu i w Wielkiej Brytanii. Również w krajach skandynawskich wzrost ten był na wysokim poziomie, sięgającym 14,5 proc.

Jeśli chodzi o rodzimy, francuski rynek, to Somfy także jest zadowolone z wyników, tu wzrost sprzedaży wyniósł 5,2 proc. Równie dużym popytem cieszyły się produkty firmy w Niemczech – po trzech kwartałach tego roku, w porównaniu do roku 2018, wzrost był na poziomie 6,5 proc. W Chinach zaś przychody ze sprzedaży były wyższe o 13,1 proc.

Porównując dynamikę wzrostu, warto zwrócić uwagę na same kwoty, czyli jaka jest wartość sprzedaży w poszczególnych krajach. Otóż okazuje się, że największym rynkiem dla Somfy jest Francja. Przychody w tym kraju za dziewięć miesięcy to kwota 258 mln euro. Jeśli chodzi o Niemcy, to tu wartość przychodów wynosi 145,6 mln euro, a w Centralnej i Wschodniej Europie, do której zaliczają się m.in. Polska i Czechy, to zaledwie 107,2 mln euro przychodów. A zatem, mimo dużej dynamiki wzrostu w krajach Europy Środkowej, nadal daleko nam do wyników, jakie mają na przykład Niemcy, nie mówiąc o Francji.

Zobacz również

Już dziś startuje Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – tym razem spotykamy się w Łodzi!

Już dziś startuje Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – tym razem spotykamy się w Łodzi!

Już dziś, 15 października, w industrialnych wnętrzach hotelu Vienna House Andel’s w Łodzi startuje Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025.

Strategiczne partnerstwo AGC Glass Europe i Solar Materials

Strategiczne partnerstwo AGC Glass Europe i Solar Materials

Recykling szkła jest przedmiotem strategicznego partnerstwa firm. Zostało ono nawiązane przez koncern AGC Glass Europe oraz niemiecki startup Solar Materials.

Wyzwania dla branży podczas Fenstertage

Wyzwania dla branży podczas Fenstertage

IFT Rosenheim zorganizował kolejne Fenstertage w dniach 8 i 9 października. To wydarzenie zgromadziło przedstawicieli branży stolarki.