Somfy podsumowało swoją globalną działalność po III kwartałach. Największą dynamikę wzrostu – niemal 17 procentową firma zanotowała w tym czasie w Polsce i w Czechach.
Somfy podało wyniki finansowe za dziewięć miesięcy. Przychody ze sprzedaży w tym okresie wyniosły 916 mln euro, co jest wzrostem o 6,3 proc w porównaniu z danymi z roku ubiegłego. Jednak ciekawie wygląda porównanie samego trzeciego kwartału bieżącego roku do 2018 r. Otóż od lipca do końca września tego roku wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła 301 mln euro, a w analogicznym okresie w roku ubiegłym było to 273 mln euro, zatem wzrost wyniósł o 9,5 proc.
Francuska firma podaje, że pozytywne wyniki ze sprzedaży zanotowała na wszystkich rynkach z wyjątkiem krajów Afryki i Bliskiego Wschodu. Najbardziej dynamiczny wzrost, bo o 16,8 proc., był w krajach Centralnej Europy. Somfy wymienia tu wyróżniające się kraje – Polskę i Czechy. Także podobne wyniki firma odnotowała w krajach Beneluxu i w Wielkiej Brytanii. Również w krajach skandynawskich wzrost ten był na wysokim poziomie, sięgającym 14,5 proc.
Jeśli chodzi o rodzimy, francuski rynek, to Somfy także jest zadowolone z wyników, tu wzrost sprzedaży wyniósł 5,2 proc. Równie dużym popytem cieszyły się produkty firmy w Niemczech – po trzech kwartałach tego roku, w porównaniu do roku 2018, wzrost był na poziomie 6,5 proc. W Chinach zaś przychody ze sprzedaży były wyższe o 13,1 proc.
Porównując dynamikę wzrostu, warto zwrócić uwagę na same kwoty, czyli jaka jest wartość sprzedaży w poszczególnych krajach. Otóż okazuje się, że największym rynkiem dla Somfy jest Francja. Przychody w tym kraju za dziewięć miesięcy to kwota 258 mln euro. Jeśli chodzi o Niemcy, to tu wartość przychodów wynosi 145,6 mln euro, a w Centralnej i Wschodniej Europie, do której zaliczają się m.in. Polska i Czechy, to zaledwie 107,2 mln euro przychodów. A zatem, mimo dużej dynamiki wzrostu w krajach Europy Środkowej, nadal daleko nam do wyników, jakie mają na przykład Niemcy, nie mówiąc o Francji.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".